Wydawca treści

Jak najkrócej bez pracy



Od 1 marca 2010 roku do 29 lutego 2012 roku Powiatowy Urząd Pracy realizował projekt  „Jak najkrócej bez pracy – kompleksowe wsparcie dla osób zwolnionych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 – Poddziałania 8.1.2 „Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie".

 


GRUPA DOCELOWA  I CEL PROJEKTU


Projekt był skierowany do 44 osób pozostających bez zatrudnienia, zamieszkujących na terenie województwa śląskiego, zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie nie dłuższym niż 6 m-cy przed dniem przystąpienia do projektu. Celem projektu było zminimalizowanie negatywnych skutków towarzyszących procesom zwolnień poprzez udzielenie kompleksowej pomocy w znalezieniu nowego zatrudnienia lub założeniu własnej firmy.


FORMY WSPARCIA


Projekt przebiegał dwutorowo – dla 20 osób zainteresowanych podniesieniem swoich kwalifikacji i znalezieniem nowego zatrudnienia w ramach sekwencji "Pracownik do nowego pracodawcy" oraz dla 24 osób chcących założyć własną działalność gospodarczą w ramach sekwencji „Zostań przedsiębiorcą".

Uczestnicy sekwencji „Pracownik do nowego pracodawcy" uzyskali wsparcie w postaci:

-    wsparcia psychologicznego, które było realizowane w formie warsztatów grupowych ukierunkowanych na złagodzenie negatywnych skutków utraty zatrudnienia oraz pomoc w odnalezieniu się w nowej sytuacji życiowej i szybkim przejściu do działania oraz w formie fakultatywnych indywidualnych sesji z psychologiem,

-  poradnictwa zawodowego, które było prowadzone w formie porad indywidualnych pozwalających zdiagnozować potrzeby zawodowe uczestnika oraz dobrać właściwy kierunek szkolenia, w formie warsztatów samooceny mających podnieść wewnętrzną motywację i poczucie własnej wartości uzupełnionych o zagadnienia dotyczące nierówności i dyskryminacji płci na rynku pracy oraz w formie zajęć grupowych w pracowni komputerowej poświeconych nowoczesnym technikom poszukiwania pracy,

-   wsparcia szkoleniowego, w ramach którego 20 uczestników projektu zostało pokierowanych na indywidualnie dobrane szkolenie, które miało na celu aktualizację, uzupełnienie lub zmianę kwalifikacji,

-   intensywnego pośrednictwa pracy, które miało za zadanie zwiększyć szansę na znalezienie pełnowartościowego zatrudnienia. Dla każdego uczestnika prowadzony był indywidualny „bank ofert pracy" uwzględniających predyspozycje, kwalifikacje, umiejętności oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe.

 

Uczestnicy sekwencji „Zostań przedsiębiorcą" uzyskali wsparcie w postaci:

-  opracowania Indywidualnego Programu Przedsiębiorczości w celu zdiagnozowania zakresu pomocy doradczo-szkoleniowej, która została udzielona w kontekście potrzeb związanych z planowanym założeniem własnej firmy,

-   doradztwa indywidualnego i grupowego oraz pomocy indywidualnego opiekuna w przygotowaniu wniosku o przyznanie wsparcia finansowego oraz pomostowego,

-   szkolenia z zakresu obsługi komputera oraz wykorzystania nowoczesnych technik komunikacyjno-informacyjnych w biznesie,

-  szkolenia „ABC Przedsiębiorczości" z możliwością wybrania jednego z dwóch modułów dodatkowych: „Komputer w małej firmie" lub „Kasa fiskalna + Subiekt",

-   wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości w wysokości do 40 000 zł dla 16 osób, dzięki któremu ograniczona została bariera braku środków finansowych na wydatki związane z uruchomieniem biznesu,

-   wsparcia pomostowego dla 24 osób, które uruchomiły działalność gospodarczą w wyniku wsparcia doradczo-szkoleniowego udzielonego w ramach projektu,

-   branżowego szkolenia wspierającego fazę „dojrzewania" nowo powstałej firmy.


PRZEBIEG  REALIZACJI  PROJEKTU


Rekrutacja do projektu rozpoczęła się 12 kwietnia 2010 roku.

SEKWENCJA „PRACOWNIK DO NOWEGO PRACODAWCY"

Pierwszy etap rekrutacji do sekwencji „Pracownik do nowego pracodawcy" polegał na weryfikacji formalnej potencjalnych uczestników projektu, którzy złożyli wypełnioną ankietę zgłoszeniową wraz ze stosownymi oświadczeniami. Kandydaci, którzy przeszli pozytywnie weryfikację formalną zostali zakwalifikowani do drugiego etapu, czyli weryfikacji merytorycznej. Składała się ona z rozmowy przeprowadzonej przez doradców zawodowych w oparciu o pogłębiony wywiad kwestionariuszowy oraz ze spotkania z psychologiem w celu przeprowadzenia diagnozy osobowości. Na podstawie przeprowadzonych rozmów doradcy zawodowi oraz psycholog dokonali oceny merytorycznej kandydatów z zastosowaniem Karty Oceny Merytorycznej. W ramach sekwencji „Pracownik do nowego pracodawcy" przeprowadzono dwie tury naboru. Zgodnie z punktacją przyznaną w ramach Karty Oceny Merytorycznej zestawione zostały cztery Listy Rankingowe – osobna dla każdej tury z podziałem na Listę Rankingową Kobiet i  Listę Rankingową Mężczyzn wg malejącej liczby punktów. Proces rekrutacji został zakończony podpisaniem Deklaracji uczestnictwa w projekcie. W ramach sekwencji „Pracownik do nowego pracodawcy" prowadzono również rekrutację uzupełniającą za osoby, które przerwały uczestnictwo, jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia. Ostatecznie w projekcie w tej sekwencji wzięło udział 20 osób (15 kobiet i 5 mężczyzn).

Po podpisaniu „Deklaracji uczestnictwa" pierwszą formą wsparcia, w której brali udział uczestnicy projektu były warsztaty psychologiczne. Warsztaty zorganizowane zostały w 3 grupach i pomogły zwolnionym osobom w odnalezieniu się w nowej sytuacji życiowej związanej z utratą zatrudnienia i kształtowaniu postawy aktywnej. Kilku uczestników skorzystało również z indywidualnych sesji z psychologiem.

Od drugiej połowy lipca do połowy sierpnia uczestnicy sekwencji „Pracownik do nowego pracodawcy" korzystali ze wsparcia doradców zawodowych zarówno w formie porad indywidualnych, które pozwoliły zdiagnozować potrzeby zawodowe uczestnika oraz dobrać właściwy kierunek szkolenia, jak i w formie zajęć grupowych w pracowni komputerowej, które zostały poświęcone nowoczesnym technikom poszukiwania pracy. W ramach poradnictwa zawodowego odbyły się również warsztaty samooceny mające podnieść wewnętrzną motywację i poczucie własnej wartości. Warsztaty te zostały uzupełnione o zagadnienia dotyczące nierówności i dyskryminacji płci na rynku pracy.

Po przeprowadzeniu analizy potrzeb szkoleniowych przez doradcę zawodowego każdy uczestnik projektu został pokierowany na indywidualnie dobrany kierunek szkolenia w celu aktualizacji, uzupełnienia lub zmiany kwalifikacji danej osoby: „Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych – EDCL", „Opiekun medyczny osób starszych, chorych i niepełnosprawnych z elementami dietetyki", „Gospodarka magazynowa z językiem angielskim", „Profesjonalna obsługa firmy z językiem angielskim", „Samodzielny księgowy – rachunkowość od podstaw", „Florystyka z elementami przedsiębiorczości", „Kucharz garmażer",   „Profesjonalna obsługa firmy", „Prawo jazdy kat. B", „Kierowca operator wózków jezdniowych z napędem silnikowym oraz wymiana butli gazowej z modułem komputerowym" oraz „Kurs masażu I i II stopnia". Wszyscy uczestnicy zakończyli wybrane przez siebie szkolenie otrzymując Zaświadczenie o ukończeniu kursu i Certyfikat. Uczestnikom szkolenia został przyznany dodatek szkoleniowy w wysokości 4 zł brutto za godzinę odbytego szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia i podniesieniu swoich kwalifikacji uczestnicy zostali objęci indywidualnym pośrednictwem pracy. Każdemu uczestnikowi przydzielony został pośrednik pracy, który prowadził dla niego indywidualny „bank ofert pracy" uwzględniający predyspozycje, kwalifikacje, umiejętności oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe.

Do końca października 2011 roku wśród wszystkich osób uczestniczących w sekwencji „Pracownik do nowego pracodawcy"  pracę podjęło 19 osób (12 kobiet i 7 mężczyzn), tym samym efektywność zatrudnieniowa wyniosła 70%.

SEKWENCJA „ZOSTAŃ PRZEDSIĘBIORCĄ"

Pierwszy etap rekrutacji do sekwencji „Zostań przedsiębiorcą" polegał na weryfikacji formalnej potencjalnych uczestników projektu, którzy złożą wypełniony formularz rekrutacyjny wraz ze stosownymi oświadczeniami. Kandydaci, którzy przeszli pozytywnie weryfikację formalną zostali zakwalifikowani do drugiego etapu, czyli weryfikacji merytorycznej. Składała się ona z rozmowy przeprowadzonej przez doradców zawodowych w oparciu o przygotowany przez kandydatów „Wstępny opis przedsięwzięcia" oraz testu predyspozycji z zastosowaniem Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych. Doradcy zawodowi na podstawie powyższych narzędzi dokonali oceny merytorycznej kandydatów z zastosowaniem Karty Oceny Merytorycznej. Zgodnie z punktacją przyznaną w ramach Karty Oceny Merytorycznej zestawione zostały Listy Rankingowe – osobna dla każdej tury z podziałem na Listę Rankingową Kobiet i  Listę Rankingową Mężczyzn wg malejącej liczby punktów. Ostateczny proces rekrutacji został zakończony podpisaniem Deklaracji uczestnictwa w projekcie. W ramach sekwencji „Zostań przedsiębiorcą" przeprowadzono rekrutację uzupełniającą za osoby, które zrezygnowały z uczestnictwa. Ostatecznie w tej sekwencji projektu uczestniczyły 22 osoby (9 kobiet i 13 mężczyzn).

W pierwszej kolejności dla każdego Uczestnika projektu opracowany został Indywidualny Program Przedsiębiorczości (IPP), czyli diagnoza jego potrzeb doradczo-szkoleniowych sporządzona przez doradcę zawodowego zawierająca m.in. zakres tematyczny szkoleń i doradztwa oraz liczbę godzin przypadających na poszczególne tematy z podziałem na szkolenia i doradztwo indywidualne i grupowe.

W pierwszej połowie sierpnia uczestnicy projektu przystąpili do realizacji swoich IPP. Pierwszym zaplanowanym wsparciem w ramach Indywidualnych Programów Przedsiębiorczości było doradztwo grupowe w formie 8 godzinnych warsztatów miękkich dotyczących wzmacniania postaw przedsiębiorczych oraz kształtowania umiejętności „miękkich" potrzebnych w biznesie. Warsztaty realizowane były w dwóch grupach.

Od drugiej połowy sierpnia do drugiej połowy października 2010 roku uczestnicy projektu realizowali kolejne zaplanowane w IPP działania– tj. 2 szkolenia grupowe.

Pierwsze szkolenie „Umiejętności obsługi komputera i wykorzystania nowoczesnych technik komunikacyjnych w biznesie" obejmowało zagadnienia dotyczące m.in.: podstawy obsługi komputera, Internetu i poczty elektronicznej, grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej, programu SYMFONIA-HANDEL, zarządzania kontaktami z klientami oraz zastosowania Internetu w biznesie.

Drugie szkolenie „ABC Przedsiębiorczości" uczestnicy mogli poszerzyć o jeden z dwóch modułów do wybrania: „Komputer w małej firmie" lub „Kasa fiskalna + Subiekt". Uczestnicy projektu w ramach szkolenia „ABC Przedsiębiorczości" mogli zgłębić wiedzę na temat m.in.: prawa pracy, rejestracji firmy, form opodatkowania działalności gospodarczej, podstaw marketingu i reklamy czy efektywnego zarządzania czasem i zarządzania zasobami ludzkimi. Ważnym elementem szkolenia były warsztaty pisania biznes planu. Na szkoleniu „Komputer w małej i średniej firmie" uczestnicy projektu poznali ponadto obsługę programu SYMFONIA (Kadry i Płace oraz Finanse i Księgowość) oraz programu PŁATNIK, natomiast uczestnicy szkolenia „Obsługa kasy fiskalnej i programu SUBIEKT" uzyskali praktyczną wiedzę na temat obsługi kasy fiskalnej oraz programu SUBIEKT i PŁATNIK.

Wszyscy uczestnicy projektu ukończyli szkolenia otrzymując Zaświadczenia o ukończeniu kursu i Certyfikaty.

W ramach wsparcia doradczo-szkoleniowego i zgodnie z IPP uczestnicy projektu „Jak najkrócej bez pracy – kompleksowe wsparcie dla osób zwolnionych" mogli korzystać również (w Punkcie Konsultacyjnym w Biurze Projektu) z doradztwa indywidualnego połączonego ze wsparciem indywidualnych opiekunów (specjalistów ds. przedsiębiorczości). Doradztwo miało na celu przygotowanie uczestników projektu do poprawnego przygotowania wniosków o wsparcie finansowe i biznes planów.

Wnioski o przyznanie głównego wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości oceniane i weryfikowane były przez powołaną w tym celu Komisję Oceny Wniosków na podstawie Karty Weryfikacji Formalnej oraz Karty Oceny Merytoryczno-Technicznej. Badane były: możliwość utrzymania działalności gospodarczej, racjonalność i zasadność wydatków w odniesieniu do planowanego projektu, zgodność projektu ze zdefiniowanymi potrzebami oraz konkurencyjność przedsiębiorstwa w skali rynku lokalnego. Z 22 wniosków o przyznanie głównego wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości złożonych przez uczestników sekwencji „Zostań przedsiębiorcą" dofinansowanie (w wysokości do 40 000 zł) otrzymało 16 wniosków, które otrzymały największą liczbę punktów przyznanych przez KOW. Wszyscy uczestnicy, którzy otrzymali dofinansowanie, do końca grudnia otworzyli własne firmy. 3 osoby, które nie otrzymały dofinansowania w ramach projektu otworzyły własne firmy, poza projektem, korzystając ze wsparcia Funduszu Pracy.

Kolejnym etapem projektu było przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego dla wszytskich uczestników projektu (Beneficjentów pomocy), którzy w wyniku udziału w projekcie do końca grudnia 2010 roku otworzyli własne działalności gospodarcze. Wnioski złożyło 16 osób. Wszystkie wnioski zostały pozytywnie ocenione przez Komisję Oceny Wniosków, w wyniku czego 16 uczestników projektu otrzymało podstawowe wsparcie pomostowe, które udzielone było do 6 miesięcy od dnia rozpoczecia działalności gospodarczej w wysokości maksymalnie do 1317 zł miesięcznie na osobę. Finansowe wsparcie pomostowe jest bezzwrotną pomocą kapitałową wspomagającą "przetrwanie" Beneficjenta pomocy do momentu uzyskania przez niego płynności finansowej. Kwota ta miała ułatwić początkującemu przedsiębiorcy pokrycie obligatoryjnych opłat, ponoszonych przez przedsiębiorcę, niezależnie od poziomu przychodów (w szczególności w postaci składki na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz fundusze pozaubezpieczeniowe dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników oraz na pokrycie innych obligatoryjnych wydatków związanych z działalnością przedsiębiorstwa).

W przypadku utrzymującej się i udokumentowanej słabej kondycji finansowej firmy, przedsiębiorcy (Beneficjenci pomocy) mogli się również starać o przedłużone wsparcie pomostowe od dnia podpisania Umowy o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego, w wysokości maksymalnie do 1317 zł miesięcznie na firmę. Przedłużone wsparcie pomostowe uzyskało 13 Beneficjentów pomocy (uczestników projektu), których sytuacja była najcięższa.

Ponadto od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej uczestnicy projektu (Beneficjenci pomocy) mogą korzystać z fakultatywnego doradztwa biznesowego oraz pomocy indywidualnych opiekunów w efektywnym i prawidłowym wykorzystaniu przyznanego wsparcia finansowego i pomostowego, a także z fakultatywnego szkolenia branżowego wspierającego fazę „dojrzewania" powstałej firmy dobranego przez doradcę po wspólnych konsultacjach z przedsiębiorcą.  Do tej pory z indywidualnych szkoleń wspierających rozwój firmy skorzystało 14 przedsiębiorców (Beneficjentów pomocy).


REZULTATY PROJEKTU


Realizacja projektu umożliwiła osiągniecie poniżysz rezultatów oraz najważniejszych produktów:

Rezultaty twarde:

- zdiagnozowanie sytuacji i potrzeb zawodowych 48 osób,

- aktualizacja, uzupełnienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych 20 osób,

- nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości przez 22 osoby,

- podjecie zatrudnienia przez 19 uczestników sekwencji „Pracownik do nowego pracodawcy", co oznacza 70 % efektywność zatrudnieniową tej części projektu,

- sfinansowano wydatki inwestycyjne związane z rozruchem firmy 16 osobom, które otrzymały główne wsparcie finansowe na założenie działalności gospodarczej,

- powstało w mieście 19 nowych, dobrze przygotowanych do działalności rynkowej firm,

- podniesiono płynność finansową 16 nowo powstałych firm poprzez przyznanie finansowego wsparcia pomostowego dla 6 kobiet i 10 mężczyzn.

Produkty:

- 25 Indywidualnych Programów Przedsiębiorczości,

- 20 zaświadczeń o ukończeniu szkoleń zawodowych,

- 22 zaświadczenia o ukończeniu szkolenia komputerowego dla przedsiębiorców,

- 22 zaświadczenia o ukończeniu szkolenia „ABC Przedsiębiorczości",

- 16 dotacji na podjęcie działalności gospodarczej,

- 16 umowy o przyznanie wsparcia pomostowego.

Realizacja projektu opiera się na „Wytycznych w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie śląskim" (wersja z marca 2009 roku, do pobrania poniżej).


Informacja dla uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) w latach 2008-2015

 
Mając na względzie wejście w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016) Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej informuje, że:

1) podstawą prawną przetwarzania danych osobowych uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez PUP w Dąbrowie Górniczej w ramach PO KL jest art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. g) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
2) w ramach projektów PO KL przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, PESEL, wiek, płeć, dane kontaktowe, dane dodatkowe (wykształcenie, opieka nad dzieckiem lub osobą zależną, niepełnosprawność), rodzaj i szczegóły wsparcia;
3) administratorem  danych osobowych w projektach PO KL jest Instytucja Zarządzająca PO KL - Minister Inwestycji i Rozwoju, z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 2/4, kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD): iod@miir.gov.pl;
4) celem przetwarzania danych osobowych w projektach PO KL jest obowiązek udokumentowania kwalifikowalności wydatków w ramach projektu PO KL w okresie wskazanym w umowie o dofinansowanie projektu; 
5) uczestnik/uczestniczka projektu PO KL ma prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania;
 6) uczestnik/uczestniczka projektu PO KL ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych;
7) jedynym podmiotem, który przetwarza dane osobowe uczestników i uczestniczek projektów realizowanych przez PUP w Dąbrowie Górniczej w ramach PO KL jest w/w Urząd z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Jan III Sobieskiego 12, e-mail: kada@praca.gov.pl, tel. 32 262 37 39;
8) Inspektorem Ochrony Danych z ramienia Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej jest Pani Agnieszka Wyłupek, z którą można się kontaktować pod numerem telefonu 32 262 37 39 w. 221, e-mailowo pod adresem iod@pup-dg.pl lub osobiście w pokoju nr 7.
 


Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Sprawozdania MRPiPS-01 za rok 2024


 

Załączniki

MRiPS-01 styczeń 2024
MRiPS-01 styczeń 2024.pdf 410 KB
MRiPS-01 luty 2024
MRiPS-01 luty 2024.pdf 409 KB
MRiPS-01 marzec 2024
MRiPS-01 marzec 2024.pdf 445 KB
MRiPS-01 kwiecień 2024
MRiPS-01 kwiecień 2024.pdf 422 KB
MRiPS-01 maj 2024
MRiPS-01 maj 2024.pdf 386 KB
MRiPS-01 czerwiec 2024
MRiPS-01 czerwiec 2024.pdf 376 KB
MRiPS-01 lipiec 2024
MRiPS-01 lipiec 2024.pdf 384 KB
MRiPS-01 sierpień 2024
MRiPS-01 sierpień 2024.pdf 771 KB
MRiPS-01 wrzesień 2024
MRiPS-01 wrzesień 2024.pdf 478 KB
MRiPS-01 październik 2024
MRiPS-01 październik 2024.pdf 500 KB
MRiPS-01 listopad 2024
MRiPS-01 listopad 2024.pdf 377 KB
MRiPS-01 grudzień 2024
MRiPS-01 grudzień 2024.pdf 381 KB
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2024
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2024.pdf 133 KB
MRiPS-07 drugie półrocze 2024
MRiPS-07 drugie półrocze 2024.pdf 132 KB
Z1 II półrocze 2024
Załącznik 1 II półrocze 2024.pdf 443 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii z przebiegu stażu FP
Formularz opinii z przebiegu stażu FP.pdf 63 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Sprawozdania MRiPS-01 za rok 2025


Dzień Doradztwa Zawodowego - 30 stycznia 2025 roku

30 stycznia 2025 roku w godzinach od 13:00 do 17:00
Dzień Doradztwa Zawodowego

W dniu 30 stycznia 2025 roku w godzinach od 13:00 do 17:00 wraz z III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej zapraszamy  do na Dzień Doradztwa Zawodowego. Dzień Doradztwa Zawodowego odbędzie się III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej.
Na Miejscu, w punkcie konsultacyjnym, czekać będą doradcy zawodowi z naszego Urzędu dysponujący najnowocześniejszymi metodami doradztwa – okularami VR Meta Quest 3
z filmami informacyjnymi o zawodach.
Będzie to doskonała okazja do uzyskania dodatkowych informacji, poszerzenia wiedzy na temat pracy w służbach mundurowych oraz możliwościach kształcenia w tych kierunkach.
W podanym terminie będzie można osobiście porozmawiać z przedstawicielami służb mundurowych: Policji, Wojska, Straży Pożarnej, Służby Więziennej, ABW, Pogotowia Ratunkowego, Straży Granicznej oraz z przedstawicielami wyższych uczelni: Akademii Wyższej Szkoły Biznesu i Wyższej Szkoły Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej.
 
Zapraszamy młodzież, która swoją przyszłość wiąże z pracą w służbach mundurowych 

Sprawozdania MRiPS-01 za rok 2022

Załączniki

MRiPS-01 styczeń 2022
MRiPS-01 styczeń 2022.pdf 386 KB
MRiPS-01 luty 2022
MRiPS-01 luty 2022.pdf 385 KB
MRiPS-01 marzec 2022
MRiPS-01 marzec 2022.pdf 372 KB
MRiPS-01 kwiecień 2022
MRiPS-01 kwiecień 2022.pdf 380 KB
MRiPS-01 maj 2022
MRiPS-01 maj 2022.pdf 399 KB
MRiPS-01 czerwiec 2022
MRiPS-01 czerwiec 2022.pdf 397 KB
MRiPS-01 lipiec 2022
MRiPS-01 lipiec 2022.pdf 400 KB
MRiPS-01 sierpień 2022
MRiPS-01 sierpień 2022.pdf 420 KB
MRiPS-01 wrzesień 2022
MRiPS-01 wrzesień 2022.pdf 377 KB
MRiPS-01 październik 2022
MRiPS-01 październik 2022.pdf 385 KB
MRiPS-01 listopad 2022
MRiPS-01 listopad 2022.pdf 384 KB
MRiPS-01 grudzień 2022
MRiPS-01 grudzień 2022.pdf 377 KB
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2022
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2022.pdf 171 KB
MRiPS-07 drugie półrocze 2022
MRiPS-07 drugie półrocze 2022.pdf 127 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji