Wydawca treści

Metamorfozy

Adresatami projektu były osoby bezrobotne, które ukończyły 25 rok życia (ze szczególnym uwzględnieniem długotrwale bezrobotnych), a okres rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej nie przekraczał 24 miesięcy. Do projektu zrekrutowano 562 beneficjentów (329 kobiet), w tym 265 długotrwale bezrobotnych.

Głównym celem projektu była reintegracja zawodowa osób, które bez wsparcia ze strony urzędu miały nikłe szanse na znalezienie zatrudnienia na otwartym, konkurencyjnym rynku pracy. Dlatego też zaimplementowane w projekcie formy wsparcia dały możliwość równoczesnego nabycia lub podniesienia kwalifikacji, zdobycia doświadczeń zawodowych oraz powrotu na rynek pracy po dłuższej nieobecności. Zaproponowano następujące formy wsparcia:

  • poradnictwo zawodowe – usługą tą objęto wszystkich beneficjentów projektu. Głównym zadaniem było nie tylko wsparcie procesu rekrutacji, ale przede wszystkim przekazanie informacji o rynku pracy, zasadach poruszania się na nim oraz pomoc przy wyborze właściwej ścieżki rozwoju zawodowego.
  • pośrednictwo pracy – aktywna pomoc w nawiązaniu kontaktów z pracodawcami zaowocowała pokierowaniem 149 osób (106 kobiet) na przygotowanie zawodowe.
  • przygotowanie zawodowe – do odbycia tej formy wsparcia zrekrutowano 149 osób (106 kobiet). Osoby pokierowane na nią wykonywały obowiązki służbowe na konkretnych stanowiskach pracy, zdobywały doświadczenie i wiedzę praktyczną niezbędną do wykonywania tych obowiązków. Ponadto, odbycie tej formy wsparcia pomogło jego beneficjentom nabrać wiary we własne siły, odwagi by powrócić na rynek pracy i aktywnie poszukiwać zatrudnienia, lepiej poznać samego siebie, własne preferencje, predyspozycje i oczekiwania zawodowe. Dla osób odbywających przygotowanie zawodowe poza miejscem zamieszkania refundowano koszty przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania tej formy wsparcia.
  • szkolenia zawodowe - wśród działań na rzecz minimalizacji negatywnych skutków bezrobocia w projekcie zrealizowano także szereg różnego typu szkoleń zawodowych tj.: operator obrabiarek CNC", „profesjonalna obsługa firmy", „obsługa kas fiskalnych z obsługą komputera i GMP GHP", „obsługa komputera, kasy fiskalnej oraz programu Subiekt", „prawo jazdy kat. C.", „nowoczesny sprzedawca", „pracownik hali magazynowej", „kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym", „podstawy obsługi komputera i umiejętności wykorzystania Internetu w aktywizacji zawodowej osób długotrwale bezrobotnych" oraz „język angielski". Uzyskane w ten sposób kwalifikacje zostały poświadczone dyplomem, certyfikatem czy zaświadczeniem o ukończeniu szkolenia uprawniającym do podjęcia zatrudnienia zgodnie z uzyskanymi umiejętnościami. 247 beneficjentów (131 kobiet) poprzez udział w tej formie wsparcia zmieniło bądź uzupełniło swoje kwalifikacje zawodowe, a tym samym zwiększyło realnie swoje szanse na rynku pracy.

Dla osób, które swoją przyszłość zawodową upatrywały w samozatrudnieniu przewidziano wsparcie w postaci:

  • szkolenia „ABC Przedsiębiorczości" i indywidualnego doradztwa - zdobyta na szkoleniu wiedza i umiejętności znacznie ułatwiły grupie 163 osób przebrnięcie przez skomplikowany proces założenia własnej firmy.
  • jednorazowej dotacji na podjęcie działalności gospodarczej – otrzymane środki w wysokości 12 000 zł, ułatwiły udźwignięcie ciężarów finansowych towarzyszących założeniu firmy. Realizacja projektu przyczyniła się zatem do powstania w regionie 163 firm z różnych branż, które dzięki wsparciu z Europejskiego Funduszu Społecznego mogły zaistnieć na lokalnym rynku.

Sukcesem projektu jest również 62% efektywność zatrudnieniowa przedsięwzięcia (spośród 562 beneficjentów projektu, dzięki uczestnictwu w nim na rynek pracy weszło 348 osób).

Przedłużenie realizacji projektu do 30 listopada 2007 roku!!!

W związku z otrzymaniem dodatkowych środków na realizację projektu „Metamorfozy" Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej przedłuża jego realizację do dnia 30 LISTOPADA 2007 roku.

W ramach projektu dodatkowo będą realizowane następujące formy wsparcia:

  • Przygotowanie zawodowe
  • Szkolenia zawodowe
  • Kurs „ABC Przedsiębiorczości" oraz dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Rekrutacja beneficjentów odbędzie się w następujących miesiącach:

Miesiąc rekrutacji Forma wsparcia Zaplanowana do zrekrutowania liczba osób Szczegółowe informacje można uzyskać w pokojach:
Luty 2007 Kurs „ABC Przedsiębiorczości" oraz dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej
24 osoby
pokój 19
Marzec 2007 Przygotowanie zawodowe
40 osób
pokój 2a wykształcenie wyższe
pokój 4 wykształcenie średnie
pokój 2 wykształcenie zasadnicze zawodowe
pokój 3 wykształcenie podstawowe
Szkolenie:
„Nowoczesny sprzedawca z modułem bukieciarstwa"
„Pracownik hali magazynowej"
15 osób
17 osób
pokój 23
Kwiecień 2007 Szkolenie:
„Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym"
„Prawo jazdy kat. C"
„Obsługa komputera i programu Subiekt"
32 osoby
12 osób
15 osób
pokój 23
Maj 2007 Kurs „ABC Przedsiębiorczości" oraz dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej
30 osób
pokój 19
Sierpień 2007 Kurs „ABC Przedsiębiorczości" oraz dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej
36 osób
pokój 19

 

Przygotowanie zawodowe:

Przygotowanie zawodowe będzie realizowane od kwietnia 2007 roku - do września 2007 roku

Szkolenia zawodowe:

Szkolenia zawodowe będą odbywać się w następujących terminach:

  • „Nowoczesny sprzedawca z modułem bukieciarstwa" (czas trwania szkolenia 2 miesiące) - kwiecień 2007
  • „Pracownik hali magazynowej" (czas trwania 2,5 miesiąca) – kwiecień 2007
  • „Prawo jazdy kat. C" (czas trwania 1,5 miesiąca) – maj 2007
  • „Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym" (czas trwania szkolenia 1 miesiąc) - maj 2007
  • „Obsługa komputera i programu SUBIEKT" (czas trwania szkolenia 2 miesiące) – maj 2007

Szkolenie „ABC Przedsiębiorczości" oraz dotacje

Szkolenie „ABC Przedsiębiorczości" (czas trwania 1 miesiąc) rozpocznie się w następujących terminach:

  • marzec 2007 ( 24 osoby)
  • czerwiec 2007 ( 30 osób)
  • wrzesień 2007 ( 36 osób)

Wypłata dotacji nastąpi zaraz po zakończeniu udziału w szkoleniu „ABC Przedsiębiorczości".

Projekt „Metamorfozy" współfinansowany ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w ramach Działania 1.3

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej zaprasza osoby bezrobotne powyżej 25 roku życia, zarejestrowane w Urzędzie nie dłużej niż 24 miesiące do udziału w projekcie

Projekt jest realizowany w ramach Działania 1.3 „Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia" Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006. Ma on na celu ograniczenie zjawiska długotrwałego bezrobocia i jego przyczyn poprzez wsparcie w zakresie reintegracji zawodowej. Wśród działań na rzecz minimalizacji negatywnych skutków bezrobocia w projekcie przewidziano realizację następujących form wsparcia:

  • Szkolenia zawodowe i językowe
  • Przygotowania zawodowe
  • Doradztwo, Kurs „ABC przedsiębiorczości" oraz dotacje na rozpoczęcie działalności

Przygotowania zawodowe

100 osób zainteresowanych powrotem na rynek pracy, chcących pogłębić dotychczasowe doświadczenia zawodowe lub zdobyć nowe kwalifikacje i umiejętności może skorzystać z przygotowań zawodowych. Osoby zainteresowane tą formą wsparcia będą musiały wypełnić ankietę zgłoszeniową, w celu weryfikacji kryteriów formalnych. Po pozytywnym wyniku weryfikacji formalnej osoba bezrobotna zapoznaje się z wykazem oferowanych stanowisk oraz nazwami pracodawców i miejscem odbywania przygotowania zawodowego. W przypadku wyboru konkretnego stanowiska u danego pracodawcy osoba bezrobotna otrzymuje skierowanie na rozmowę kwalifikacyjną (wraz z 2-3 innymi kandydatami do wyboru). Jeśli wynik rozmowy kwalifikacyjnej będzie pozytywny, wówczas osoba bezrobotna podpisuje deklarację uczestnictwa, a pracownik urzędu kieruje tę osobę na badania lekarskie. Po pozytywnym przejściu badań lekarskich uczestnik projektu podpisuje Oświadczenie osoby bezrobotnej skierowanej do odbycia przygotowania zawodowego u pracodawcy oraz otrzymuje skierowanie na przygotowanie zawodowe. Osoba ta zostaje poinformowana o swoich prawach i obowiązkach (termin wypłaty stypendium, zasady wybierania dni wolnych, obowiązek podpisywania się na liście obecności, zasady przerywania przygotowania zawodowego).

Rekrutacja odbywać się będzie:

  • w sierpniu 2006 (50 osób) – okres odbywania przygotowania zawodowego: wrzesień-luty 2007
  • we wrześniu 2006 (50 osób)– okres odbywania przygotowania zawodowego: październik-marzec 2007

Osoby zainteresowane przygotowaniem zawodowym będą rekrutowane:

  • w pokoju 27 z wykształceniem wyższym
  • w pokoju 4 z wykształceniem średnim
  • w pokoju 2 z wykształceniem zawodowym
  • w pokoju 3 z wykształceniem podstawowym

Szkolenia zawodowe i językowe

Poprzez szkolenia zawodowe 156 osób bezrobotnych będzie mogło uzupełnić, zaktualizować lub całkowicie zmienić swoje dotychczasowe kwalifikacje zawodowe, zgodnie z zapotrzebowaniem na rynku pracy. Przewidziano następujące typy szkoleń:

  • język angielski
  • operator wózka widłowego
  • pracownik hali magazynowej
  • obsługa kasy fiskalnej z obsługą komputera
  • nowoczesny sprzedawca
  • profesjonalna obsługa firmy
  • prawo jazdy kat.C

Niezależnie od poziomu wykształcenia procedura rekrutacyjna na szkolenia realizowana będzie w pokoju 23. Rekrutacja będzie polegała na wypełnieniu ankiety zgłoszeniowej, zaznaczeniu wybranego kierunku szkolenia i weryfikacji formalnej przez Urząd. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia osoba bezrobotna podpisuje deklaracje uczestnictwa w projekcie i zostaje wydane skierowanie na szkolenie.

Rekrutacja będzie się odbywać:

  • w kwietniu 2006 (30 osób) na szkolenie „Wózek widłowy" 
    termin szkolenia: maj 2006
  • w maju 2006 (10 osób) na szkolenie „Operator obrabiarek CNC" 
    termin szkolenia: czerwiec-sierpień 2006
  • w maju 2006 (10 osób) na szkolenie „Profesjonalna obsługa firmy" 
    termin szkolenia: czerwiec-sierpień 2006
  • w maju 2006 (15 osób) na szkolenie „Nowoczesny sprzedawca" 
    termin szkolenia: czerwiec-sierpień 2006
  • w lipcu 2006 (15 osób) na szkolenie „Pracownik Hali magazynowej" 
    termin szkolenia sierpień-październik 2006
  • w lipcu 2006 (10 osób) na szkolenie „Prawo jazdy kat.C" 
    termin szkolenia sierpień 2006
  • w sierpniu 2006 (10 osób) na kurs języka angielskiego 
    termin kursu wrzesień-grudzień 2006
  • we wrześniu 2006 (30 osób) na szkolenie „Obsługa kasy fiskalnej" 
    termin szkolenia październik 2006
  • w styczniu 2007 (6 osób) na szkolenie „Wózek widłowy" 
    termin szkolenia: luty 2006
  • w styczniu 2007 (20 osób) na szkolenie „Obsługa kasy fiskalnej" 
    termin szkolenia luty 2006

Szkolenie „ABC Przedsiębiorczości" oraz dotacje

Dla 73 osób zainteresowanych podjęciem własnej działalności gospodarczej przewidziano kurs „ABC Przedsiębiorczości" oraz jednorazowe dotacje na zrealizowanie swojego projektu. Kurs będzie realizowany z wykorzystaniem nowoczesnych technik audiowizualnych i wyposaży te osoby w praktyczną i kompleksową wiedzę na temat otwierania i prowadzenia własnej firmy. Dodatkowo uczestnicy kursu w miarę potrzeb objęci zostaną usługą poradnictwa zawodowego oraz otrzymają możliwość odbycia indywidualnych konsultacji z trenerem szkolenia. Przyznane dotacje w znaczny sposób ułatwią udźwignięcie ciężaru finansowego, jakim jest założenie i prowadzenie własnej firmy. Proponowane w ramach projektu szkolenie ma charakter kompleksowy, co wpływa na jego wysoką jakość. Rekrutacja prowadzona będzie na podstawie wniosków, które zostały pozytywnie ocenione i będzie miała charakter zamknięty.

Rekrutacja na szkolenie oraz dotacje będzie odbywać się:

  • w kwietniu 2006 (20 osób),
  • w czerwcu 2006 (20 osób),
  • w sierpniu 2006 (10 osób),
  • w grudniu 2006 (23 osoby).

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Sprawozdania MRPiPS-01 za rok 2024


 

Załączniki

MRiPS-01 styczeń 2024
MRiPS-01 styczeń 2024.pdf 410 KB
MRiPS-01 luty 2024
MRiPS-01 luty 2024.pdf 409 KB
MRiPS-01 marzec 2024
MRiPS-01 marzec 2024.pdf 445 KB
MRiPS-01 kwiecień 2024
MRiPS-01 kwiecień 2024.pdf 422 KB
MRiPS-01 maj 2024
MRiPS-01 maj 2024.pdf 386 KB
MRiPS-01 czerwiec 2024
MRiPS-01 czerwiec 2024.pdf 376 KB
MRiPS-01 lipiec 2024
MRiPS-01 lipiec 2024.pdf 384 KB
MRiPS-01 sierpień 2024
MRiPS-01 sierpień 2024.pdf 771 KB
MRiPS-01 wrzesień 2024
MRiPS-01 wrzesień 2024.pdf 478 KB
MRiPS-01 październik 2024
MRiPS-01 październik 2024.pdf 500 KB
MRiPS-01 listopad 2024
MRiPS-01 listopad 2024.pdf 377 KB
MRiPS-01 grudzień 2024
MRiPS-01 grudzień 2024.pdf 381 KB
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2024
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2024.pdf 133 KB
MRiPS-07 drugie półrocze 2024
MRiPS-07 drugie półrocze 2024.pdf 132 KB
Z1 II półrocze 2024
Załącznik 1 II półrocze 2024.pdf 443 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii z przebiegu stażu FP
Formularz opinii z przebiegu stażu FP.pdf 63 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Sprawozdania MRiPS-01 za rok 2025


Dzień Doradztwa Zawodowego - 30 stycznia 2025 roku

30 stycznia 2025 roku w godzinach od 13:00 do 17:00
Dzień Doradztwa Zawodowego

W dniu 30 stycznia 2025 roku w godzinach od 13:00 do 17:00 wraz z III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej zapraszamy  do na Dzień Doradztwa Zawodowego. Dzień Doradztwa Zawodowego odbędzie się III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej.
Na Miejscu, w punkcie konsultacyjnym, czekać będą doradcy zawodowi z naszego Urzędu dysponujący najnowocześniejszymi metodami doradztwa – okularami VR Meta Quest 3
z filmami informacyjnymi o zawodach.
Będzie to doskonała okazja do uzyskania dodatkowych informacji, poszerzenia wiedzy na temat pracy w służbach mundurowych oraz możliwościach kształcenia w tych kierunkach.
W podanym terminie będzie można osobiście porozmawiać z przedstawicielami służb mundurowych: Policji, Wojska, Straży Pożarnej, Służby Więziennej, ABW, Pogotowia Ratunkowego, Straży Granicznej oraz z przedstawicielami wyższych uczelni: Akademii Wyższej Szkoły Biznesu i Wyższej Szkoły Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej.
 
Zapraszamy młodzież, która swoją przyszłość wiąże z pracą w służbach mundurowych 

Sprawozdania MRiPS-01 za rok 2022

Załączniki

MRiPS-01 styczeń 2022
MRiPS-01 styczeń 2022.pdf 386 KB
MRiPS-01 luty 2022
MRiPS-01 luty 2022.pdf 385 KB
MRiPS-01 marzec 2022
MRiPS-01 marzec 2022.pdf 372 KB
MRiPS-01 kwiecień 2022
MRiPS-01 kwiecień 2022.pdf 380 KB
MRiPS-01 maj 2022
MRiPS-01 maj 2022.pdf 399 KB
MRiPS-01 czerwiec 2022
MRiPS-01 czerwiec 2022.pdf 397 KB
MRiPS-01 lipiec 2022
MRiPS-01 lipiec 2022.pdf 400 KB
MRiPS-01 sierpień 2022
MRiPS-01 sierpień 2022.pdf 420 KB
MRiPS-01 wrzesień 2022
MRiPS-01 wrzesień 2022.pdf 377 KB
MRiPS-01 październik 2022
MRiPS-01 październik 2022.pdf 385 KB
MRiPS-01 listopad 2022
MRiPS-01 listopad 2022.pdf 384 KB
MRiPS-01 grudzień 2022
MRiPS-01 grudzień 2022.pdf 377 KB
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2022
MRiPS-07 pierwsze półrocze 2022.pdf 171 KB
MRiPS-07 drugie półrocze 2022
MRiPS-07 drugie półrocze 2022.pdf 127 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji