E-urząd

Uruchomiono Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP) oraz Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP), co umożliwia przekazywanie informacji elektronicznie do podmiotów publicznych. Dokumenty można dostarczać na dwa sposoby: poprzez formularz na stronie Usługi elektroniczne Urzędów Pracy lub dołączenie podpisanego dokumentu w Elektronicznej Skrzynce Podawczej ePUAP. Alternatywnie, dokumenty można przynieść osobiście do sekretariatu urzędu w godzinach pracy, korzystając z pamięci masowej USB lub płyty DVD-RW, które muszą obsługiwać Urzędowe Poświadczenie Odbioru.

Wymogiem dla dostarczanych dokumentów jest ich podpisanie kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym. Akceptowane formaty załączników obejmują DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, różne formaty graficzne, PDF oraz ZIP, przy czym całkowity rozmiar załączników nie może przekraczać 3MB. Dokumenty zawierające złośliwe oprogramowanie będą automatycznie odrzucane.

Zgodnie z "USTAWA z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne" oraz "ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym" pragniemy poinformować, iż uruchomiono Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP) wraz z Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) - "Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej".

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:

1.      Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza na stronie Usługi elektroniczne Urzędów Pracy (www.praca.gov.pl) bądź dołączenie podpisanego dokumentu na stronie Elektroniczna Skrzynka Podawcza - ePUAP (www.epuap.gov.pl, adres skrytki: /PUP_NDG/SkrytkaESP)
2.      Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu (7:00-15:00) do sekretariatu instytucji mieszczącego się w pokoju nr 18 przy ul. Morskiej 1 w Nowym Dworze Gdańskim na następujących nośnikach danych:
a.      Pamięć masowa USB
b.       Płyta DVD-RW
Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

3.     Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym.
4.     Akceptowalne formaty załączników to:
  • DOC, RTF
  • XLS
  • CSV
  • TXT
  • GIF, TIF, BMP, JPG
  • PDF
  • ZIP
5.     Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
6.     Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.