Публикатор

Makijaż zmian

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej zaprasza wszystkie bezrobotne kobiety zamieszkałe na terenie miasta Dąbrowa Górnicza i zarejestrowane w dąbrowskim Urzędzie Pracy do udziału w projekcie.

Projekt realizowany jest w ramach Działania 1.6 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 „Integracja i reintegracja zawodowa kobiet". Ma on na celu udzielenie możliwie wielostronnego wsparcia kobietom na rynku pracy, prowadząc do wzrostu stopy zatrudnienia kobiet, a także podniesienia ich statusu zawodowego i społecznego. Wszystkim kobietom zgłaszającym chęć przystąpienia do projektu udzielone zostanie kompleksowe wsparcie w postaci:

  • Poradnictwa grupowego
  • Szkoleń zawodowych
  • Stażu lub przygotowania zawodowego
  • Szkolenia „ABC Przedsiębiorczości" + dotacji
  • Szkolenia aktywizującego

Projekt "Makijaż zmian" przewiduje aktywizację zawodową 60 bezrobotnych kobiet zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej. Na etapie wypełniania ankiety zgłoszeniowej i weryfikacji formalnej bezrobotna kobieta wybiera interesujący ją kierunek szkolenia, a następnie w oparciu o kryterium formalne pośrednik pracy informuje ją o możliwości zakwalifikowania się do odbycia stażu lub przygotowania zawodowego. Przewidziane są dwa alternatywne kierunki szkoleń "Obsługa administracyjno-biurowa firmy" lub "Profesjonalny handlowiec magazynier". Pod kątem kierunków szkoleń dobierane będą w miarę możliwości stanowiska stażu lub przygotowania zawodowego.

Rekrutacja osób zainteresowanych projektem obędzie się w maju i czerwcu:

  • w pokoju 27 z wykształceniem wyższym
  • w pokoju 4 z wykształceniem średnim
  • w pokoju 2 z wykształceniem zawodowym
  • w pokoju 3 z wykształceniem podstawowym

Zajęcia poradnictwa grupowego przewidziane są na miesiące lipiec-wrzesień 2006 roku na terenie dąbrowskiego Urzędu. Doradztwo zawodowe, którym będą objęte wszystkie uczestniczki projektu, ma przyczynić się do zmotywowania i podniesienia wiary we własne siły oraz pomóc w zdobyciu umiejętności poszukiwania pracy.

Po zajęciach poradnictwa grupowego kobiety będą uczestniczyć w jednym z trzech bloków wsparcia:

  1. szkolenie „ABC Przedsiębiorczości" + dotacja – blok ten skierowany jest do kobiet zainteresowanych samozatrudnieniem i poszerzeniem wiedzy na temat otwierania i prowadzenia własnej firmy. Przewiduje się przygotowanie 10 kobiet do podjęcia własnej działalności gospodarczej poprzez uczestnictwo w kompleksowym szkoleniu „ABC Przedsiębiorczości", fakultatywne doradztwo zawodowe oraz przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej dla 5 kobiet. Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju 19.
  2. szkolenie zawodowe + staż zawodowy – blok ten skierowany jest do 30 młodych bezrobotnych kobiet ( do 25 roku życia lub do 27 roku życia w okresie do 12 miesięcy od daty uzyskania dyplomu ukończenia szkoły wyższej ). Realizacja tej formy wsparcia umożliwi młodym bezrobotnym kobietom uzupełnić dotychczasowe kwalifikacje zawodowe poprzez uczestnictwo w szkoleniu zawodowym, a następnie dzięki odbyciu 6-cio miesięcznego stażu uzyskać pierwsze doświadczenia zawodowe.
  3. szkolenie zawodowe + przygotowanie zawodowe – blok ten adresowany jest do 20 kobiet powracających na rynek pracy po dłuższej nieobecności spowodowanej m.in. macierzyństwem. Grupę beneficjentów ostatecznych mają stanowić kobiety długotrwale bezrobotne, kobiety powyżej 50 roku życia, kobiety bez kwalifikacji zawodowych, kobiety samotnie wychowujące co najmniej jedno dziecko do 7 roku życia, kobiety niepełnosprawne. Powyższe formy wsparcia pozwolą zaktualizować i wzbogacić dotychczasowe kwalifikacje oraz odbudować nawyk pracy i zdobyć nowe doświadczenia zawodowe.

Program szkolenia "Profesjonalny handlowiec – magazynier" (200 h)

  1. Podstawy obsługi komputera + program SUBIEKT (30 h)
  2. Obsługa kasy fiskalnej (15 h)
  3. HACCP (10 h)
  4. Funkcjonowanie magazynu + program SYMFONIA-HANDEL (50 h)
  5. Podstawy rachunkowości (15 h)
  6. Kontrola weryfikacji środków pieniężnych (5 h)
  7. Dekorowanie sklepu i reklama (10 h)
  8. Obsługa dźwigu towarowego z obsługą (25 h)

+ do wyboru:

  1. Marketing i nowoczesne techniki sprzedaży (40 h)

lub

  1. Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym (40 h)

Program szkolenia "Obsługa administracyjno – biurowa firmy" (200 h)

  1. Podstawy obsługi komputera (20 h)
  2. Płatnik (10 h)
  3. Obsługa sekretariatu (50 h)
  4. Kadry i płace (70 h)
  5. Księgowość (50 h)

Szkolenia odbędą się w miesiącach październik-listopad 2006 Staże i przygotowanie zawodowe zaplanowane zostały na miesiące grudzień 2006 – maj 2007 roku

Elementem kończącym uczestnictwo w projekcie będą zajęcia aktywizujące w zakresie poruszania się na rynku pracy, które będą realizowane w miesiącach lipiec-sierpień 2007 roku.

Przebieg Realizacji Projektu "Makijaż zmian"

Zakończył się pierwszy etap współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny programu „Makijaż zmian". W ciągu czterech tygodni sześćdziesiąt kobiet na warsztatach aktywizacyjnych uzyskało wiedzę o sobie, o rynku pracy i regułach rządzących tym rynkiem. Uczestniczki zdobyły wiarę we własne siły, umiejętność myślenia o sobie w kategoriach sukcesów i możliwości oraz przełamały strach przed spotkaniem z pracodawcą.

Warsztaty aktywizacyjne zostały przygotowane i przeprowadzone przez doradców zawodowych Powiatowego Urzędu Pracy. Zajęcia służyły określeniu umiejętności i predyspozycji zawodowych uczestniczek, a ponadto wzmocnieniu w nich poczucia własnej wartości. Pracując m.in. nad rozwojem świadomości mocnych i słabych stron kursantek, prowadzący starali się podnieść poziom samoakceptacji pań oraz ich motywacji wewnętrznej.

Na warsztatach poruszano zagadnienia dotyczące m.in. technik autoprezentacji, zasad komunikacji, reguł pracy w grupie, planowania swojej kariery zawodowej, zachowania się podczas rozmowy z pracodawcą czy przygotowywania swoich aplikacji. Udział w zajęciach konsultantek firmy Avon dał uczestniczkom także możliwość zdobycia cennych uwag i rad, jak gustownie ubrać się i umalować na rozmowę kwalifikacyjną (i nie tylko). Była to także okazja na zrobienie makijażu przez profesjonalną kosmetyczkę.

Sposób prowadzenia zajęć oraz ich tematyka sprawiły, że były one interesujące i atrakcyjne, a przez to bardziej wartościowe dla uczestniczek. Potwierdzają to niektóre wypowiedzi kursantek: „Zajęcia były bardzo ciekawe. Były prowadzone perfekcyjnie. Dały mi wiedzę nie tylko o szukaniu pracy, ale i o sobie samej. Pozwoliły przełamać mi strach i otworzyć się przed ludźmi"

„Było super. Te warsztaty uświadomiły mi jakie są moje mocne i słabe strony, co muszę w sobie zmienić, by w pełni wykorzystać swój potencjał w szukaniu pracy. Gorąco polecam"

„Zajęcia z doradcami pozwoliły mi dowiedzieć się wiele o sobie, o swoich umiejętnościach i ograniczeniach. Uzyskałam ponadto dużo informacji na temat skutecznego szukania pracy i przełamałam nieśmiałość."

„Jak najbardziej polecam udział w szkoleniu. Zauważyłam sama po sobie, że te zajęcia dużo mi dały. Jestem teraz bardziej otwarta i lepiej komunikuję się z ludźmi… odkryłam nowe umiejętności, które posiadam, a czego nie byłam świadoma"

„Było warto poświecić swój czas i wziąć udział w tych zajęciach. Panowała fajna atmosfera, poznałam nowych ludzi a prowadzący potrafili zaciekawić"

"Przebieg drugiego etapu projektu "Makijaż zmian" – szkolenia zawodowe"

W listopadzie 2006 roku zakończył się drugi etap wdrażania projektu „Makijaż zmian". W jego ramach zrealizowano trzy kierunki szkoleń dla 60 bezrobotnych kobiet. Pierwszy z nich to szkolenie „ABC Przedsiębiorczości" przygotowujące do samodzielnego prowadzenia własnej firmy. Brało w nim udział 10 kobiet zainteresowanych uruchomieniem własnej działalności gospodarczej i uzyskaniem w ramach projektu bezzwrotnej dotacji na ten cel. Wszystkie kobiety uczestniczyły w szkoleniu z dużym zaangażowaniem, zwłaszcza w jego części przygotowującej do napisania biznesplanu. Beneficjentki szkolenia opracowały własny biznesplan pod okiem specjalisty, zaś autorki 5 najlepszych - nagrodzone zostały bezzwrotną dotacją na rozpoczęcie działalności gospodarczej sfinansowaną ze środków projektu.

W szkoleniach „Profesjonalny handlowiec-magazynier" oraz „Obsługa administracyjno-biurowa firmy" uczestniczyło po 25 kobiet. Zdecydowana większość, bo aż 24 osoby ukończyły w całości szkolenie „Profesjonalny handlowiec-magazynier", zaś 23 osoby szkolenie „Obsługa administracyjno-biurowa firmy". Absolwentki szkolenia „Profesjonalny handlowiec-magazynier" wyposażone zostały w kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy na stanowisku handlowca-magazyniera włącznie z obsługą wózków widłowych. Absolwentki szkolenia „Obsługa administracyjno-biurowa firmy" zostały wszechstronnie przygotowane do pracy na stanowiskach biurowych, przede wszystkim w sektorze prywatnym. Dodatkowo w trakcie uczestnictwa w szkoleniach bezrobotne kobiety samotnie wychowujące dziecko (dzieci) do 7 roku życia mogły skorzystać ze wsparcia towarzyszącego w postaci refundacji kosztów opieki nad dzieckiem.

Podczas wizyty monitorującej przeprowadzonej w ośrodkach szkoleniowych przez pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej nie stwierdzono nieprawidłowości w realizacji procesu dydaktycznego, zajęcia prowadzone były zgodnie z programem, ośrodki szkoleniowe przestrzegały podstawowych zasad wizualizacji, frekwencja na zajęciach była zadawalająca. Szkolenia ocenione zostały przez uczestniczki projektu za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Spośród 51 kobiet, które wypełniły ankietę ewaluacyjną oceniającą zrealizowane w ramach projektu szkolenia, aż 50 uznało, że szkolenie było adekwatne do ich oczekiwań i potrzeb w obszarze podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego.

Przebieg trzeciego-ostatniego etapu projektu „Makijaż zmian"

W sierpniu br. zakończyliśmy wdrażanie ostatniego etapu projektu „Makijaż zmian". Jego realizacja rozpoczęła się w grudniu 2006, kiedy to pokierowano uczestniczki projektu na 6-cio miesięczne staże oraz przygotowanie zawodowe.

Uczestnictwo w stażach rozpoczęło 29 beneficjentek projektu, zaś w przygotowaniu zawodowym 17. Aktywizacja zawodowa w ramach staży to przede wszystkim możliwość zdobycia pierwszych, szczególnie cennych doświadczeń zawodowych, rozpoznania własnych preferencji i predyspozycji w przedmiotowym zakresie, a także – dzięki wypłacanym stypendiom - pierwszy krok na drodze do samodzielności finansowej i poczucia odpowiedzialności za własny los. Z kolei uczestnictwo w przygotowaniu zawodowym dało beneficjentkom możliwość odbudowania nawyku pracy, rozszerzenia dotychczasowych doświadczeń zawodowych, obudzenia wiary we własne siły i powrotu do społeczeństwa. Uczestniczki staży i przygotowań zawodowych zostały pokierowane do różnych pracodawców obecnych na lokalnym rynku pracy, przy czym staraliśmy się, aby dobór stanowisk nawiązywał do kierunków szkoleń, które beneficjentki ukończyły w ramach projektu, tj. Nowoczesny handlowiec-magazynier oraz Profesjonalna obsługa firmy. Osoby odbywające staż i przygotowanie zawodowe poza miejscem zamieszkania otrzymywały ponadto zwrot kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania stażu i przygotowania zawodowego.

Spośród 29 kobiet odbywających staż 12 podjęło pracę w trakcie odbywania lub po zakończeniu stażu, zaś spośród 17 kobiet odbywających przygotowanie zatrudnienie podjęło 9 osób. Oznacza to, iż efektywność zatrudnieniowa staży i przygotowań zawodowych wyniosła 45,6%.

Dla tych uczestniczek projektu, którym nie udało się znaleźć pracy w trakcie lub bezpośrednio po zakończeniu stażu lub przygotowania zawodowego przygotowano jeszcze jedną formę wsparcia, tj. trzydniowe warsztaty aktywizacyjne "Aktywne i skuteczne na rynku pracy". W warsztatach tych uczestniczyło 10 kobiet, które:

  • poznały zasady poruszania się po rynku pracy;
  • zdobyły umiejętności pozyskiwania informacji o wolnych miejscach pracy;
  • nauczyły się korzystać z nowoczesnych technik i metod poszukiwania pracy;
  • doskonaliły umiejętność autoprezentacji w kontakcie z pracodawcą;
  • zdobyły wiadomości z zakresu znaczenia i roli budowania własnego wizerunku zawodowego;
  • rozwinęły kompetencje w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
  • przygotowały własną strategię pozytywnej autoprezentacji;
  • nabyły umiejętność właściwego zaprezentowania się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Dopełnieniem kompleksowego wsparcia dla bezrobotnych kobiet była możliwość indywidualnego spotkania z pośrednikiem pracy, z której skorzystało 14 beneficjentek projektu.

Ostatecznie od początku realizacji projektu zatrudnienie podjęło 26 kobiet, zaś w przypadku 9 beneficjentek projekt przyczynił się do podjęcia przez nich samozatrudnienia w ramach założonej przez siebie firmy. Oznacza to, iż spośród 64 beneficjentek projektu dzięki uczestnictwu w nim na rynek pracy weszło 35, co oznacza ponad 54% efektywność zatrudnieniową przedsięwzięcia.

Należy również dodać, że niezależnie od osiągniętych rezultatów „twardych", udział w projekcie "Makijaż zmian" pomógł beneficjentkom (także tym, które dotychczas nie podjęły zatrudnienia), zidentyfikować, rozpoznać własne preferencje i predyspozycje, zdefiniować posiadane umiejętności, podnieść i dostosować swoje kwalifikacje do zapotrzebowania na rynku pracy, pomógł wreszcie w uzyskaniu pierwszych i zdobyciu nowych doświadczeń zawodowych - wszystko to powinno przełożyć się w przyszłości na trafny wybór dalszej drogi zawodowej - zwiększając szansę na znalezienie pracy - nie pierwszej lepszej - lecz dającej satysfakcję i zadowolenie.

Projekt „Makijaż zmian" w liczbach:

  • Liczba uczestniczek: 64
  • Okres realizacji: 16 miesięcy

Formy wsparcia i rezultaty projektu:

  • 64 kobiety objęte zostały usługą poradnictwa zawodowego, w ramach której uczestniczyły w autoteście "Zainteresowania i preferencje zawodowe" oraz wypełniły "Kwestionariusz oczekiwań",
  • 59 kobiet aktywnie uczestniczyło w 5-cio dniowych zajęciach poradnictwa grupowego, w ramach których pracowały m.in. nad rozwojem świadomości mocnych i słabych stron oraz podniesieniem poziomu samoakceptacji i motywacji wewnętrznej,
  • 25 kobiet uzyskało zaświadczenie i certyfikat ukończenia szkolenia „Profesjonalny handlowiec-magazynier",
  • 24 kobiety otrzymały zaświadczenie i certyfikat ukończenia szkolenia „Obsługa administracyjno-biurowa firmy",
  • 10 kobiet otrzymało zaświadczenie i certyfikat ukończenia szkolenia „ABC Przedsiębiorczości",
  • 5 kobiet otrzymało w ramach projektu jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej,
  • 30 kobiet uczestniczyło w stażach zawodowych, zaś 17 w przygotowaniu zawodowym,
  • 10 kobiet brało udział w trzydniowych warsztatach aktywizacyjnych "Aktywne i skuteczne na rynku pracy",
  • 14 kobiet uczestniczyło w indywidualnych spotkaniach z pośrednikami pracy,
  • w wyniku uczestnictwa w projekcie 26 kobiet podjęło zatrudnienie, zaś 9 samozatrudnienie.

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór

Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

 

Termin naboru wniosków od 25 lutego 2025 r. do 27 lutego 2025 r.

Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.

Spotkania informacyjne dla pracodawców zainteresowanych złożeniem wniosku w ramach naboru odbędą się 12 lutego 2025 r. o godz. 13.00 i 20 lutego 2025 r. o godz. 10:00 w sali nr 23 Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej.

 

Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,

        pokój 21 (I piętro)

        telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312

        e-mail: kada@praca.gov.pl

Limit środków KFS do rozdysponowania: 1 073 000,00 zł (słownie: jeden milion siedemdziesiąt trzy tysiące złotych)

Priorytety wydatkowania środków KFS:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Wysokość dofinansowania z KFS:

100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,

80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.

Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.

Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:

  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.

Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy limit dostępnych środków KFS):

  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2024 r. ze środków KFS.

Dodatkowe informacje:

Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2025 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca lutego 2026 r. Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2026 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.

 

Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

Dokumenty dostępne są poniżej.

Składanie wniosków:

  1. osobiście w Kancelarii Urzędu w godzinach jego pracy tj.: w poniedziałek, wtorek i czwartek w godz. 7.30-15.30, w środę w godz. 7.30-17.00,
    w piątek w godz. 7.30-14.00;
  2. za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza;
  3. elektronicznie przez:
  1. ePUAP – rekomendowany przez Urząd w zakładce załatw sprawę- sprawy ogólne, pisma do urzędu – pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór – załatw sprawę,

 

  1. e-Doręczenia w zakładce twoje skrzynki/skrzynka firmowa

Uwaga! Przy składaniu wniosku tym kanałem mogą wystąpić problemy techniczne w przekazywaniu dokumentów,

 

  1. platformę praca.gov.pl

Uwaga! Urząd stosuje własny formularz wniosku aplikacyjnego. Wniosek dostępny na platformie praca.gov.pl jest nieobowiązujący w ogłaszanym naborze.

 

Wniosek złożony elektronicznie musi być podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

 

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny)
Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny).pdf 320 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny).pdf 301 KB
Zasady ubiegania się o środki KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w 2025 r..pdf 494 KB
BAROMETR ZAWODÓW miasto Dąbrowa Górnicza 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_miasto_Dabrowa_Gornicza_2025.pdf 200 KB
BAROMETR ZAWODÓW województwo śląskie 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_slaskie_2025.pdf 332 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok.pdf 1280 KB

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Logo Urzędu PracyLogo Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór
Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego
ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
 
Termin naboru wniosków od 15 lipca 2024 r. do 19 lipca 2024 r.
Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
 
Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,
pokój 21 (I piętro)
telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312
e-mail: kada@praca.gov.pl
 
Limit środków KFS do rozdysponowania: 250,0 tys. zł
 
Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS:
  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRPiPS.
  2. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
  4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.
Priorytet ten adresowany jest do pracowników zatrudnionych w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju województwa śląskiego określonych w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 - załącznik nr 3, którymi są: energetyka, medycyna, technologie informacyjne i komunikacyjne, zielona gospodarka oraz przemysły wschodzące. Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie odpowiedniego przeważającego na dzień złożenia wniosku kodu PKD oraz zawarte we wniosku wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.
 
Wysokość dofinansowania z KFS:
100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,
80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.
Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.
 
 
Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:
  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS
    w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.
 
Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy
limit dostępnych środków KFS) :
 
  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia
    lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2023 r. ze środków KFS.
 
Dodatkowe informacje:
 
Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2024 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca
lutego 2025 r.

Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2025 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.
 
Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2024 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
 
Dokumenty dostępne są na stronie internetowej pod adresem: w zakładce:
Dla przedsiębiorców i pracodawców – Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników
i kandydatów do pracy – Krajowy Fundusz Szkoleniowy – KFS 2024.
 
Składanie wniosków:
  • osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, który czynny jest w poniedziałek, wtorek i czwartek od 7 30 do 15 30,
    w środę od 7 30 do 17 00, w piątek od 7 30 do 14 00 lub
  • za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy
    w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza
    (za datę złożenia wniosku za pośrednictwem poczty uznaje się datę stempla pocztowego, a za pośrednictwem firmy kurierskiej datę nadania przesyłki) lub  
  • elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP pod warunkiem, że wniosek zostanie opatrzony kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym lub mailem na adres kada@praca.gov.pl, w formie podpisanych podpisem kwalifikowalnym lub profilem zaufanym dokumentów, w przypadku przesłania wniosku mailem rekomenduje się, aby dokumenty wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem a hasło przesłać w oddzielnej korespondencji mailowej na adres kada@praca.gov.pl

Załączniki

Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r..pdf 469 KB
WNIOSEK KFS Rezerwa
WNIOSEK KFS Rezerwa.pdf 524 KB
Informacja o pomocy de minimis
Informacja o pomocy de minimis.pdf 138 KB
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok.pdf 1185 KB
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
kfs

Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025


Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w Targach Edukacyjnych i Festiwalu Zawodów, które odbędą się 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 w Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
Głównym celem wydarzenia jest atrakcyjna i aktywna prezentacja oferty edukacyjnej dąbrowskich szkół ponadpodstawowych oraz zaprezentowanie przez pracodawców konkretnych zawodów i specjalności funkcjonujących na lokalnym oraz regionalnym rynku pracy. Zależy nam aby uczniowie
w trakcie wydarzenia zapoznali się z perspektywami zawodowymi i możliwościami jakie daje ukończenie wybranego kierunku kształcenia a także by poznali specyfikę, w tym wymagania i obciążenia związane z danym zawodem.
 

Dla wystawców.

Zachęcamy wystawców reprezentujących wszelkie zawody do bezpłatnego udziału w wydarzeniu rejestrując podmiot/zawód poprzez formularz zgłoszeniowy pod wskazanym linkiem: https://tiny.pl/cpvq2yj4
Zapewniamy przestrzeń i stoisko dla wystawcy na Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM".
W razie pytań należy kontaktować się z Panią Magdaleną Fujarską - email: mfujarska@pup-dg.pl, 32 262 37 39 wew. 233.
W przypadku chęci uczestnictwa w wydarzeniu prosimy o przygotowanie stanowiska, na którym w aktywny, angażujący i przystępny dla 14-15 latków sposób mogliby Państwo pokazać charakterystykę konkretnego zawodu.
Liczba miejsc dla wystawców ograniczona jest jedynie powierzchnią hali. Możliwość rejestracji do około 7 lutego 2025 roku.
 

Dla odwiedzających.

Wydarzenie ma na celu pomoc uczniom kończącym szkoły podstawowe w podjęciu tak ważnej decyzji, jaką jest wybór szkoły średniej, dając im możliwość zapoznania się z ofertą szkół z Naszego Miasta.
Uczniowie uczestnicząc w wydarzeniu będą mieli możliwość zapoznania się ze specyfiką różnych zawodów oraz szeroko pojętym rynkiem pracy poprzez kontakt z przedstawicielami wielu branż, również obecnymi na wydarzeniu.
Zapraszamy do udziału klasy 7 i 8 szkół podstawowych 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 do Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
 

 

Plan Targów


 


Staże i bony stażowe (dla organizatorów staży) finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Trwa nabór Wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu ze środków Funduszu Pracy
 
Pracodawco jeżeli chcesz zostać Organizatorem stażu
 
złóż Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu i daj szansę na zdobycie doświadczenia zawodowego i uzyskanie nowych umiejętności swoim przyszłym pracownikom
 
Dokumenty:
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w wersji papierowej dostępny jest w siedzibie Urzędu w pokoju nr 30. Wersja elektroniczna do pobrania poniżej.
 
Sposób złożenia wniosku:
- elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP (złożenie wniosku w postaci elektronicznej musi zostać opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym). W przypadku składania wniosku przez platformę praca.gov.pl należy należy wybrać usługę Wnioski o usługi i świadczenia z Urzędu → Wnioski pozostałe → Pismo do urzędu, wówczas  Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu należy załączyć do tego pisma,
link do strony praca.gov.pl
Wniosek możesz przesłać również e-mailem w formie podpisanych podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym dokumentów. Rekomendujemy, aby dokumenty te wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło prześlij w oddzielnej korespondencji e-mailem na adres akrzyszton@pup-dg.pl lub kniemiec@pup-dg.pl.
Ze względów bezpieczeństwa danych osobowych preferujemy przesyłanie wniosków za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub ePUAP.
- osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Urzędu, który czynny jest w poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 7.30-15.30, środa w godz. 7.30-17.00, w piątek 7.30-14.00,
- za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- pod numerami tel. 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212 lub
- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokojach nr 30 i 36.
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:
  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.
Serdecznie zapraszamy do składania Wniosków.

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display