Nabór wniosków w ramach środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi

w ramach środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego  „KFS"

 

Zaprasza pracodawców do składania wniosków

o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego

 pracowników  i pracodawcy


- Wnioski przyjmowane będą od dnia 02.09.2025 do 05.09.2025r..

- Wnioski należy składać drogą elektroniczną przez praca.gov.pl


- Wnioski, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.


Minister właściwy ds. pracy określił następujące priorytety wydatkowania   KFS w 2025 r.:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.

  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.

  3. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.

  4. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

Ad. Priorytet A) W ramach niniejszego priorytetu ze środków rezerwy KFS będzie możliwe sfinansowanie kształcenia ustawicznego osób wyłącznie w wieku powyżej 50 roku życia.

Wnioskodawca powinien wskazać osoby, które będą korzystać ze środków KFS w ramach tego priorytetu oraz oświadczyć, iż na dzień złożenia wniosku wymienione osoby są w wieku powyżej 50 roku życia. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.

Ad. Priorytet B) Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia

Ad. Priorytet C) Ze wsparcia w ramach tego priorytetu mogą skorzystać osoby, które nie mają świadectwa dojrzałości, w  tym nie ukończyły szkoły na jakimkolwiek poziomie.

Ad. Priorytet D) Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2025 roku) odpowiedniego kodu PKD związanego z jednym z poniższych obszarów/ branży oraz zawarte we wniosku o dofinansowanie wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.

Obszary/branże wymagające szczególnego wsparcia kształcenia ustawicznego w powiecie tucholskim na podstawie - Strategii rozwoju powiatu tucholskiego

- działalność gospodarcza polegającą na świadczeniu całorocznych usług turystycznych,

- działalność gospodarczą w kierunku rozwoju usług opiekuńczych,

- działalność gospodarczą w kierunku przetwórstwa drewna i produkcji mebli.

 

 

Środki KFS przeznaczone są na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, na które składają się:

  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,

  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,

  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,

  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem;

  • określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS.

 
Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia:

1)  zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania   środków    KFS na dany rok;

2) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;

3) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków  KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;

4) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej z środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;

5) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;

6) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;

7) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.


 
UWAGA!
 
W ramach środków z KFS może być sfinansowane kształcenie ustawiczne, które rozpocznie się dopiero po podpisaniu umowy z PUP o finansowaniu kształcenia ze środków KFS  w 2025 roku. Termin rozpoczęcia szkoleń w ramach wnioskowanych środków  - 30 dni od zakończenia naboru wniosków.


Dopuszcza się negocjacje pomiędzy Dyrektorem PUP, który działa z upoważnienia Starosty, a pracodawcą treści wniosku w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.

 
Starosta może sfinansować koszty kształcenia w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw (pracodawców zatrudniających mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln EURO) w wysokości 100%, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
 
 
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.pup.tuchola.pl oraz w tut. Urzędzie pok. 204, II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805, 661 021 511

                                                                                                
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


OPŁATY

Print Drukuj

Podmiot zamierzający powierzyć pracę cudzoziemcowi dokonuje wpłaty w wysokości 100 zł
Przelewy dokonywane są na konto:


Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
pl. Wolności 23
89-500 Tuchola
 
GETIN NOBLE BANK SA
12 1560 0013 2344 1898 5000 0009
 
Dowód wpłaty winien zawierać następujące dane:

  • nazwę podmiotu dokonującego wpłaty (pełna nazwa/imię i nazwisko oraz adres siedziby/miejsca zamieszkania pracodawcy);
  • przedmiot/tytuł dokonanej wpłaty (złożenie oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi)
  • dane cudzoziemca (podanie pełnego imienia i nazwiska cudzoziemca wraz z datą urodzenia bądź numerem i serią paszportu)

Opłaty dokonuje się za jednego cudzoziemca (nie robimy zbiorowego przelewu za kilku cudzoziemców). Potwierdzenie dokonania przelewu musi wskazywać, że przelew jest zrealizowany i jest to dokument wygenerowany elektronicznie sporządzony na podstawie art. 7 ustawy Prawo bankowe, nie wymaga podpisu ani stempla.

Informacje o publikacji dokumentu


Dofinansowanie kosztów zatrudnienia w domu pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej art. 57a

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o naborze wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w ramach spółdzielni socjalnej ze środków PFRON

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że w dniach 26-27.08.2025 r. przyjmowane będą wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej w ramach środków PFRON.

Ze środków Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych może skorzystać osoba niepełnosprawna bezrobotna lub poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, posiadająca aktualne orzeczenie o niepełnosprawności. 

Osoba niepełnosprawna może otrzymać środki na podjęcie działalności w wysokości określonej w umowie zawartej ze starostą . Wolne środki PFRON jakimi dysponuje tut. Urząd Pracy to 106.228,00 zł.

Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami można składać osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi, w godzinach od 7:00 do 15:00 lub za pośrednictwem poczty.

Wniosek można również składać za pośrednictwem  platformy SOW pod adresem : https://sow.pfron.org.pl/

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.tuchola.praca.gov.pl oraz w tut. Urzędzie Pracy pok.204 , II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805.  





 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Bezpłatny kwalifikacyjny kurs w zawodzie automatyka

Print Drukuj

Informacja o kwalifikacyjnym kursie w zawodzie automatyka

ulotka informacyjna o zawodzie automatyka

ulotka informacyjna o zawodzie automatyka

Informacje o publikacji dokumentu


Nowa ustawa o zatrudnianiu cudzoziemców

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne

Print Drukuj
 

 
Informacja o realizacji prac interwencyjnych  w 2025 r.

 
W 2025 r. w ramach prace interwencyjnych preferowane jest  zatrudnienie skierowanego bezrobotnego na okres 12 miesięcy łącznie  ( w przypadku gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie z pracy lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy  przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocienie wyższen niż: 252,43 zł. tj,. 1743,43 zł łącznie.

W przypadku refundacji za niepełny miesiąc, ustala się następujący sposób refundacji:  (1491,00 zł : 30 dni) * liczba przepracowanych dni.
4.  W przypadku nieobecności w pracy z powodu choroby ustala się następujący sposób refundacji: 1491,00 zł : 30 dni x liczba dni chorobowego x 80% (100% w przypadku niezdolności do pracy związanej z ciążą lub wypadkiem przy pracy).
5. Refundacji podlega kwota nie wyższa niż wypłacona przez pracodawcę.


Wnioski rozpatrywane będą do wyczerpania limitu środków.
Przy rozpatrywaniu wniosków pod uwagę brane będzie:
- propozycja zatrudnienia dla osób bezrobotnych po zakończeniu prac interwencyjnych
 - wywiązanie się z zawartych umów  od dnia 01.01. 2023 r. ( zatrudnienie osób po zakończeniu stażu, prac interwencyjnych)

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia i bony szkoleniowe

Print Drukuj


Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zaprasza osoby zarejestrowane w tutejszym Urzędzie do składania wniosków o skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym finansowane ze środków Funduszu Pracy.

Wniosek o szkolenie indywidualne należy złożyć w PUP  co najmniej 30 dni przed przewidywaną datą rozpoczęcia szkolenia. Niespełnienie tego warunku może uniemożliwić wydanie skierowania na szkolenie.
 
 
O skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym wnioskować mogą osoby bezrobotne w szczególności    w przypadku:
·         braku kwalifikacji zawodowych,
·         konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji,
·         utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie,
 
Przykładowe szkolenia o które mogą ubiegać się osoby bezrobotne:
- kurs spawacza
- kurs operatora koparko- ładowarki
- kurs na wózki widłowe
- kurs opiekuna w żłobku
 - kurs opiekuna osób starszych
- Szkolenia na kierowcę zawodowego:
  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C – kurs prawa jazdy kat. E wraz z kwalifikacją wstępną
  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C lub CE – kwalifikacją wstępna przyspieszona
  • dla kierowców zawodowych kursy doszkalające – np. kurs ADR, kurs HDS
  • kurs prawa jazdy kat. D
  • kurs prawa jazdy kat. T
Maksymalna kwota dofinasowania 8.000 zł
Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku jest dostępność środków finansowych oraz deklaracja pracodawcy o planowanym zatrudnieniu.
 
Szczegółowych informacji na temat szkoleń udzielna specjalista ds. rozwoju zawodowego Katarzyna Sobiech 52 55 90 805
Wnioski o skierowanie na szkolenie można składać w siedzibie Urzędu p. 204 II piętro w godzinach od 7:00 do 15:00.

Bezkosztowy rozwój kompetencji cyfrowych

W Polsce i na świecie funkcjonuje wiele dostępnych platform edukacyjnych (w ramach e-learningu), które pozwalają na zdobywanie kompetencji cyfrowych bez ponoszenia kosztów.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oferuje bezpłatne kursy online w ramach Akademii PARP.
https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online
 
W Polsce od 2018 roku działa platforma edukacyjna MOOC (ang. Massive Open Online Course) – NAVOICA. Oferuje darmowe kursy online dla wszystkich, którzy chcą zdobyć nowe kompetencje i umiejętności, w tym kompetencje z obszaru informatyki.
https://navoica.pl/
 
W internecie znajdziesz też wiele innych ofert bezpłatnych kursów dostawców sektora prywatnego jak na przykład Google Internetowe Rewolucje, Skillsbuild, Khan Academy.
 
https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Wykaz zawartych umów

Print Drukuj

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Samodzielne stanowisko ds. informatyki

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Informatyk 52 5590806 304
Informacje o publikacji dokumentu


Samodzielne stanowisko ds. kontroli

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Samodzielne stanowisko ds. kontroli 52 5590810 303
Informacje o publikacji dokumentu


Dział finansowo - księgowy

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Główny księgowy 52 5590803 301
Księgowość 52 5590804 302
Informacje o publikacji dokumentu


Centrum Aktywizacji Zawodowej

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Maciej Kozłowski
doradca zawodowy
52 5540002 II piętro pok. 207
Lucyna Czapiewska
doradca zawodowy
52 5540002 II piętro pok. 206
Jarosław Sobek
pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy
52 5590805 II piętro pok. 204
Anna Siniło
specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców
52 5590807 II piętro pok. 205
Katarzyna Sobiech
pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe
52 5590805 II piętro pok. 204
Wioletta Słupińska
stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne
52 5590810 poddasze- pokój nr 303
Marcin Remisz
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy
52 5590814 parter stanowisko 5
Ilona Pieczka
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy
52 5590814 parter stanowisko 1
Iwona Kapanka
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy
52 5590816 parter stanowisko 3
Dorota Pril
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy
52 5590818 parter stanowisko 4
Informacje o publikacji dokumentu


Dział ewidencji i świadczeń

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy

52 5590808

52 5590809

parter
Stanowisko naliczania świadczeń 52 5590811 parter
Informacje o publikacji dokumentu


Sekretariat

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Stanowisko ds. pracowniczych 52 5590800 201
Stanowisko ds. administracyjnych 52 5590801 201
Informacje o publikacji dokumentu


Dyrekcja Urzędu

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Lucyna Glaner
Dyrektor PUP
52 5590802 201
Anna Mucha
Zastępca Dyrektora PUP
52 5590815 202
Informacje o publikacji dokumentu


Wznowienie naboru wniosków

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że od dnia 18.06.2025 wznawia nabór wniosków o bon na zasiedlenie.

Informacji dot. formy pomocy udziela: starszy doradca ds. zatrudnienia Hanna Górka tel. 52 55 90 814

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o świadczenie aktywizacyjne

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Trójstronne umowy szkoleniowe

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Grant na telepracę

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Obowiązek zgłaszania wolnych miejsc pracy

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Zmiany w zasiłkach dla bezrobotnych

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej

Print Drukuj

 

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi 

zaprasza osoby bezrobotne oraz poszukujących pracy opiekunów osób niepełnosprawnych niezatrudnionych i niewykonujących innej pracy zarobkowej do składania

wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej
w terminie od 23.06.2025r. do 25.06.2025r.

Wysokość dofinansowania nie może przekroczyć kwoty 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia.

PUP w Tucholi kierując się zasadą racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi proponuje kwotę dotacji w wysokości do 30.000,00 zł.

Wnioski przyjmowane będą w Urzędzie, pok. 205 II piętro - Aleksandra Glander kontakt tel.52 559 08 07 lub 782 021 518


Wnioski będą rozpatrywane na zasadach ustalonych w regulaminie dotacji (załącznik 1)
Proponowana forma zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków :

  • poręczenie

Poręczenie musi zostać udzielone przez co najmniej 2 poręczycieli, będących osobami fizycznymi,  z których każdy osiąga wynagrodzenie lub dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie. W przypadku poręczenia małżonków poręczycielem może być jedna ze stron. Poręczycielem może być współmałżonek tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej w formie aktu notarialnego lub orzeczenia sądu (kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność  z oryginałem dołączona do oświadczeń). Poręczenie może być udzielone wyłącznie za pisemną zgodą współmałżonka poręczyciela (nie dotyczy rozdzielności majątkowej). Poręczyciele zobowiązani są do podpisania umowy poręczenia osobiście w siedzibie urzędu w obecności upoważnionego pracownika.
Poręczycielem może być osoba:
-zatrudniona na umowę o pracę na czas nieokreślony lub określony obejmujący okres co najmniej 2 lat, liczonych od dnia złożenia wniosku,
-prowadząca gospodarstwo rolne o powierzchni powyżej 10 ha przeliczeniowych
-osoba prowadząca działalność gospodarczą
-posiadająca prawo do emerytury lub renty- przyznanej na okres co najmniej 2 lat, liczonych od dnia złożenia wniosku.

  • akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika

Wnioskodawca jest właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości, której min. Wartość wynosi  120% wnioskowanej kwoty.
Przy zabezpieczeniu w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji konieczne jest ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia, np. w postaci poręczenia przez osobę fizyczną, która osiąga stały dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie i nie jest współmałżonkiem wnioskodawcy (możliwe tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej).

  •  blokada środków zgromadzonych na rachunku bankowym

Wnioskodawca musi mieć zgromadzone środki w wysokości 120% przyznanego dofinansowania.
Blokada  sporządzana jest po podpisaniu umowy i obowiązywać będzie do czasu wywiązania się Wnioskodawcy z warunków umowy,

  •  gwarancja bankowa  wnioskodawca podpisuje z bankiem umowę gwarancji bankowej, do wysokości 120% przyznanego dofinansowania.

 

Druki do pobrania poniżej.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu