Опубліковувач

Wsparcie osób młodych z Dąbrowy Górniczej w powrocie na rynek pracy (POWER)- archiwalny

logo góra z opisem POWER
 
O PROJEKCIE
REALIZATOR: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej
OKRES REALIZACJI: 1 maja 2021 r. do 30 kwietnia 2023 r.
TYTUŁ PROJEKTU : „Wsparcie osób młodych z Dąbrowy Górniczej w powrocie na rynek pracy"
ŹRÓDŁO FINANSOWANIA:  Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój - Działanie 1.2 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy - projekty konkursowe - Poddziałanie 1.2.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego.
BUDŻET PROJEKTU:  484 511,65 zł, w tym wkład Europejskiego Funduszu Społecznego 408 346,42 zł.
 
Kto może wziąć udział w projekcie?
W projekcie może wziąć udział 36 osób bezrobotnych (24 kobiet i 12 mężczyzn) w wieku od 18 do 29 lat (do dnia 30-tych urodzin), które pozostają bez pracy i są zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej jako osoby bezrobotne, w tym:
- 29 osób (19 kobiet i 10 mężczyzn), które utraciły zatrudnienie po 1 marca 2020 r. w wyniku pandemii COVID-19
Są to osoby, które po 1 marca 2020 r. utraciły zatrudnienie/ pracę z powodu rozwiązania czy nieprzedłużenia umowy/ zostały zmuszone do zamknięcia prowadzonej działalności gospodarczej w wyniku pandemii COVID-19. Do tej kategorii zaliczamy zarówno osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych.
- 7 osób (w tym 5 kobiet i 2 mężczyzn), które znajdują się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. są osobami należącymi do jednej z poniższych grup:
1) osób z kategorii NEET;
2) osób z niepełnosprawnościami;
3) kobiet;
4) osób o niskich kwalifikacjach;
5) osób odchodzących z rolnictwa;
6) imigrantów i reemigrantów;
7) osób długotrwale bezrobotnych.

Byli uczestnicy projektów z zakresu włączenia społecznego realizowanych w ramach CT 9 w RPO, którzy zgłoszą się do projektu i spełnią warunki formalne do udziału w nim, będą przyjmowani poza standardową procedurą rekrutacyjną.

UWAGA! W projekcie mogą wziąć udział osoby, które w okresie od dnia złożenia Formularza zgłoszeniowego do projektu do ostatniego dnia udziału w nim nie biorą i nie będę brały udziału w innych projektach z zakresu aktywizacji zawodowej współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

CEL PROJEKTU
Celem głównym projektu jest doprowadzenie do zatrudnienia uczestniczek i uczestników projektu
w okresie maj 2021 r. - kwiecień 2023 r.
Cel zostanie osiągnięty poprzez zapewnienie im kompleksowej ścieżki wsparcia obejmującej diagnozę możliwości rozwoju zawodowego (opracowanie/aktualizacja IPD), podniesienie motywacji i umiejętności poszukiwania zatrudnienia (poradnictwo zawodowe), pośrednictwo pracy i doprowadzenie do podjęcia zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych.

CO OFERUJEMY

Indywidualne poradnictwo zawodowe
Poradnictwo zawodowe realizowane będzie w formie indywidualnej (w tym w formie spotkań online). Ma ono na celu wzmocnić samoocenę i motywację do działania uczestników i uczestniczek projektu. Pod okiem doradcy zawodowego przygotują oni  profesjonalne CV, podniosą umiejętności autoprezentacji, on wskaże im właściwe techniki poszukiwania zatrudnienia. Dodatkowo porozmawiają o stereotypach i procesie stereotypizacji, zjawiskach związanych z dyskryminacją płci na rynku pracy oraz sposobach  im przeciwdziałania.

Pośrednictwo pracy
Zadanie realizowane będzie w ramach:
1) podstawowego pośrednictwa pracy dla wszystkich osób uczestniczących w projekcie.  Jego celem jest poszukiwanie i znalezienie pracodawców dla zrekrutowanych uczestniczek/uczestników projektu, z uwzględnieniem ich kwalifikacji i potencjału zawodowego,
2) uzupełniającego pośrednictwa pracy, czyli poszukiwanie i znalezienie nowych uczestniczek/uczestników projektu na zwolnione (w wyniku przerwania zatrudnienia w trakcie trwania prac interwencyjnych) stanowiska pracy, zgodnie z wymaganiami określonymi przez pracodawców na zwolnionych stanowiskach pracy.
 
Dofinansowanie do wynagrodzeń przez 6 miesięcy.
Zadanie realizowane będzie dla wszystkich 36 osób uczestniczących w projekcie (24 kobiet i 12 mężczyzn) w sposób i na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia.
W jego ramach pracodawcy przez pierwsze 6 miesięcy otrzymają zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody i składki na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionych uczestników/uczestniczki projektu, do wysokości do połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia. Pracodawcy po zakończeniu okresu refundacji zobowiązani są zatrudniać uczestników/uczestniczki projektu przez okres 3 miesięcy po zakończeniu refundacji wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne.
 
ZAKŁADANE EFEKTY
Projekt "Wsparcie osób młodych z Dąbrowy Górniczej w powrocie na rynek pracy" zakłada, iż dzięki udziałowi w projekcie zostanie osiągnięta efektywność zatrudnieniowa wśród uczestniczek/uczestników które/którzy zakończą udział w projekcie na poziomie:
- co najmniej 44% w przypadku uczestników/uczestniczek w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy,
- co najmniej 59,5% w przypadku pozostałych uczestników/uczestniczek.
 
Rekrutacja

Etap I czyli zgłoszenie udziału w projekcie - odbywa się poprzez złożenie Formularza zgłoszeniowego do projektu w trakcie trwania naboru. W projekcie przewidziano 5 naborów:
1) maj-czerwiec 2021 -  nabór dla 8 osób,
2) czerwiec-lipiec 2021 r. - nabór dla 6 osób,
3) sierpień-październik 2021 r. - nabór dla 4 osób,
4) styczeń 2022 r. - nabór ciągły do  wyczerpania wolnych miejsc - nabór dla 16 osób,
 
W ramach każdego naboru określona zostanie rekrutowana liczba osób należących do podgrupy zwolnionych po 1.03.2020 r. w podziale na miejsca dla kobiet i mężczyzn oraz analogicznie dla podgrupy osób w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. osób z kategorii NEET, osób
z niepełnosprawnościami, kobiet, osób o niskich kwalifikacjach, osób odchodzących z rolnictwa, imigrantów i reemigrantów oraz osób długotrwale bezrobotnych. Ostateczna ilość naborów, liczba osób rekrutowanych w ich ramach oraz terminy poszczególnych naborów mogą ulec zmianie, w tym przede wszystkim mając na względzie poziom zainteresowania projektem.
 
 
Etap II – ocena formalna czyli weryfikacja kryteriów kwalifikowalności do projektu
Na podstawie złożonego Formularza zgłoszeniowego do projektu następuje weryfikacja kryteriów kwalifikowalności do projektu  tj.:
- wiek 18-29 lat (do dnia 30 urodzin) i posiadanie statusu osoby bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej,
- przynależność do jednej do jednej z podgrup: osób, które utraciły zatrudnienie po 1 marca 2020 r. lub osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy.

Kandydatury, ze wskazaniem wyników oceny formalnej wpisywane będą na Listy Kandydatek i Listy Kandydatów do projektu, osobno w obrębie danej podgrupy.
 
Etap III – ocena merytoryczna i zestawienie list rankingowych
Kandydatury spełniające kryteria kwalifikowalności zostaną poddane ocenie merytorycznej wg następujących kryteriów punktowych:
a) długotrwałość bezrobocia (8 pkt),
b) brak lub niskie kwalifikacje (5 pkt),
c) status osoby z niepełnosprawnością (8pkt),
d) motywacja i nastawienie do udziału w projekcie mierzone Kwestionariuszem do mierzenia motywacji w skali 0-10 pkt,
e) spójność profilu zawodowego z oferowanym wsparciem diagnozowana w rozmowie
z doradcą zawodowym (profil spójny - 10pkt, częściowo spójny - 5pkt, niespójny - 0pkt).
 
Na podstawie sumy punktów uzyskanych na etapie oceny merytorycznej zestawione zostaną Listy Rankingowe - osobna dla kobiet (LRK) i osobna dla mężczyzn (LRM). Kandydatury umieszczane będą odpowiednio na LRK i LRM wg malejącej liczby punktów. Będą to oddzielne listy dla podgrupy 80% zwolnionych po 01.03.20 i podgrupy 20% w najtrudniejszej sytuacji. Osoby zakwalifikowane do projektu będą miały opracowany/zaktualizowany IPD, z którego wynikać będzie potrzeba uczestnictwa we wsparciu oferowanym w ramach projektu. Osoby, które nie zakwalifikują się do udziału w projekcie utworzą listy rezerwowe (w analogicznym podziale jak podstawowe).
W przypadku wyczerpania kandydatur z list rezerwowych dopuszcza się możliwość prowadzenia naboru uzupełniającego, w tym z bezpośrednim wykorzystaniem bazy osób bezrobotnych w Systemie Syriusz.
 
Rekrutacja do projektu zostanie przeprowadzona w sposób otwarty, z zachowaniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Projekt ma charakter ogólnodostępny, zakłada udział osób
z niepełnosprawnościami, jeżeli na etapie naboru będzie to możliwe i zasadne mając na względzie cele i założenia projektu oraz zainteresowanie wsparciem po stronie tych osób, ponadto zawiera pozytywne rozwiązania zwiększające dostępność projektu dla osób z niepełnosprawnościami (są to m.in. preferencje punktowe dla tej kategorii osób, identyfikacji potrzeb i barier tych osób w ramach Formularza zgłoszeniowego do projektu oraz rozmowy z doradcą klienta, pomoc w zrozumieniu
i wypełnieniu dokumentów rekrutacyjnych, zapewnienie dokumentów z powiększoną czcionką, możliwość zapoznania się z projektem oraz pobrania dokumentów projektowych na stronie internetowej w standardzie WCAG 2.0, dostępność do projektu bez barier architektonicznych, możliwość uruchomienia mechanizmu racjonalnych usprawnień).

AKTUALNIE DO PROJEKTU NIE SĄ PROWADZONE JUŻ ŻADNE NABORY!
 
 
 
HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU
 
  I nabór
dla
8 osób
II nabór
dla
6 osób
III nabór
dla
4 osób
IV nabór
dla
16 osób
REKRUTACJA maj - czerwiec 2021 r. czerwiec - lipiec 2021 r. sierpień - październik 2021 r. styczeń 2022 r. - nabór ciągły do wyczerpania liczby wolnych miejsc w 2022 r.
Indywidualne poradnictwo zawodowe maj - czerwiec 2021 r. czerwiec - lipiec 2021 r. sierpień październik 2021 r. styczeń - luty 2022 r. luty - maj
2022 r.
Podstawowe pośrednictwo pracy maj-październik 2021 r. styczeń-czerwiec 2022 r.
Uzupełniające pośrednictwo pracy sierpień 2021 r. – październik 2022 r.
Prace interwencyjne
(6-cio miesięczny okres dofinansowania) + 3 miesiące zatrudnienia- termin rozpoczęcia PI  jest zależny od daty podpisania umowy o ich organizację. 
lipiec 2021 r. - grudzień* 2021 r.
+ 3 miesiące
sierpień 2021 r. - styczeń* 2022 r.
+ 3 miesiące
październik 2021 r.
- marzec*2022 r.
+ 3 miesiące
marzec 2022 r. - sierpień* 2022 r.
+ 3 miesiące
kwiecień 2022 r.
- wrzesień* 2022 r.
+ 3 miesiące
* wskazane okresy trwania PI dla poszczególnych grup mogą ulec zmianie, ich czas trwania będzie zależny od daty podpisania umowy o ich organizację dla konkretnego uczestnika/uczestniczki

Logotyp POWER w kolorzeZakończenie realizacji projektu - podsumowanie
Realizacja projektu „Wsparcie osób młodych z Dąbrowy Górniczej w powrocie na rynek pracy" zakończyła się 30 kwietnia 2023 r. Był on odpowiedzią na potrzeby osób młodych, które w wyniku negatywnych skutków pandemii wirusa SARS-CoV-2 pozostawały poza rynkiem pracy. Projekt realizowany był od maja 2021 r. Grupą docelową projektu były osoby pomiędzy 18 a 29 rokiem życia, które utraciły zatrudnienie  po 1 marca 2020 roku w wyniku pandemii, albo znajdowały się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, m.in. były to osoby o niskich kwalifikacjach, z niepełnosprawnościami czy długotrwale bezrobotne. Wsparciem planowano objąć 36 osób (24 kobiety i 12 mężczyzn). Ostatecznie do projektu zrekrutowano 68 osób (49 kobiet i 19 mężczyzn). Zgodnie z założeniami projektu nasi uczestnicy i uczestniczki podjęli/podjęły pracę w ramach zatrudnienia subsydiowanego – prac interwencyjnych. Poprzedzone to było kompleksowym wsparciem w postaci:
1. Indywidualnego poradnictwa zawodowego w ramach którego pod okiem doradcy zawodowego wzmocnili/wzmocniły oni/one samoocenę i motywację do działania, przygotowali/przygotowały CV oraz ćwiczyli/ćwiczyły umiejętności autoprezentacji. Dodatkowo zapoznani/zapoznane zostali/zostały z zagadnieniami z obszaru gender: stereotypami i procesami stereotypizacji, zjawiskami związanymi z dyskryminacją płci na rynku pracy oraz sposobami im przeciwdziałania. Tą formą pomocy objęliśmy 62 uczestników (44 kobiety i 18 mężczyzn).
2.  Indywidualnego pośrednictwa pracy - proces poszukiwania miejsc zatrudnienia uwzględniał kwalifikacje i potencjał zawodowy naszych uczestników i uczestniczek i przebiegał w sposób wolny od stereotypów płci, zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami kwalifikacjami i kompetencjami. Dla każdego/każdej z nich szukano pracodawcy, u którego mógł/mogła on/ona podjąć zatrudnienie w ramach prac interwencyjnych. Aktywnym pośrednictwem pracy w całym okresie realizacji projektu objęto 68 osób (49 kobiet i 19 mężczyzn).
3. Zatrudnienia subsydiowanego – prac interwencyjnych, w ramach którego pracodawcy uzyskali wsparcie w postaci sześciomiesięcznego dofinansowania do kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne. Takiego wsparcia udzielono 32 pracodawcom, a dzięki niemu mogli zatrudnić i utrzymać zatrudnienie 42 pracowników (31 kobiet i 11 mężczyzn). Nasi uczestnicy/uczestniczki po okresie dofinansowania kontynuowali zatrudnienie przynajmniej przez kolejne trzy miesiące finansowane ze środków własnych pracodawcy.
Przez cały okres realizacji projektu zatrudnienie lub inną pracę zarobkową podjęło łącznie 52 uczestników (39 kobiet i 13 mężczyzn). Na wynik ten składają się zarówno podjęcia pracy w ramach zatrudnienia subsydiowanego, jak i podjęcia pracy przed rozpoczęciem tej formy wsparcia. Indywidualna praca z uczestnikami/uczestniczkami w ramach poradnictwa zawodowego i aktywne pośrednictwo pracy były istotnymi czynnikami motywującymi do zmiany sytuacji zawodowej naszych uczestników i uczestniczki, co przyniosło rezultat w postaci prawie 100% efektywności zatrudnieniowej (w stosunku do 44% efektywności planowanej).
 
Projekt w liczbach:
1)  68– liczba osób bezrobotnych do 30 roku życia biorących udział w projekcie, w tym 49 kobiet i 19 mężczyzn;
2)  68 – liczba osób (w tym  49 kobiet i 19 mężczyzn) dla których doradcy klienta nawiązywali kontakty z pracodawcami i organizowali dla nich spotkania w ramach usług pośrednictwa pracy;
3) 62 – liczba osób, które zmotywowaliśmy do działania, wzmocniliśmy ich samoocenę oraz wskazaliśmy im właściwe techniki poszukiwania zatrudnienia poprzez objęcie ich poradnictwem zawodowym (44 kobiety i 18 mężczyzn);
4) 53 - osoby zrekrutowane do projektu, które utraciły zatrudnienie po 1 marca 2020 r. w wyniku pandemii COVID-19 (39 kobiet i 13 mężczyzn);
5) 52 – liczba osób, które dzięki udziałowi w projekcie podjęły zatrudnienie lub inną pracę zarobkową (39 kobiet i 13 mężczyzn).
6) 42 – uczestnicy i uczestniczki, którym pomogliśmy podjąć zatrudnienie na umowę o pracę z dofinansowaniem unijnym dla pracodawcy (31 kobiet i 11 mężczyzn);
7) 32 – liczba pracodawców, którym pomogliśmy w rekrutacji i  wsparliśmy ich finansowo refundując część wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne za zatrudnionych uczestników i zatrudnione uczestniczki projektu.
8) 68 – liczba osób biorących udział w projekcie, należących do grupy osób w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy tj. osób z kategorii NEET, osób z niepełnosprawnościami, kobiet, osób o niskich kwalifikacjach, osób odchodzących z rolnictwa, imigrantów i reemigrantów oraz osób długotrwale bezrobotnych (49 kobiet i 19 mężczyzn);


 

Załączniki

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 173 KB
Regulamin rekrutacji do projektu - ver. 24.08.2021
Regulamin rekrutacji do projektu - ver. 24.08.2021.pdf 1168 KB
Załaczniki do regulaminu rekrutacji do projektu
Załaczniki do regulaminu rekrutacji do projektu.zip 721 KB
Regulamin rekrutacji do projektu - pow. czcion. - ver. 24.08.2021
Regulamin rekrutacji do projektu - pow. czcion. - ver. 24.08.2021.pdf 1470 KB
Załączniki do regulaminu rekrutacji do projektu - pow. czcion
Załączniki do regulaminu rekrutacji do projektu - pow. czcion.zip 742 KB
Ulotka dla uczestników
Ulotka dla uczestników.pdf 745 KB
Ulotka dla pracodawców
Ulotka dla pracodawców.pdf 657 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór

Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

 

Termin naboru wniosków od 25 lutego 2025 r. do 27 lutego 2025 r.

Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.

Spotkania informacyjne dla pracodawców zainteresowanych złożeniem wniosku w ramach naboru odbędą się 12 lutego 2025 r. o godz. 13.00 i 20 lutego 2025 r. o godz. 10:00 w sali nr 23 Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej.

 

Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,

        pokój 21 (I piętro)

        telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312

        e-mail: kada@praca.gov.pl

Limit środków KFS do rozdysponowania: 1 073 000,00 zł (słownie: jeden milion siedemdziesiąt trzy tysiące złotych)

Priorytety wydatkowania środków KFS:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Wysokość dofinansowania z KFS:

100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,

80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.

Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.

Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:

  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.

Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy limit dostępnych środków KFS):

  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2024 r. ze środków KFS.

Dodatkowe informacje:

Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2025 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca lutego 2026 r. Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2026 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.

 

Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

Dokumenty dostępne są poniżej.

Składanie wniosków:

  1. osobiście w Kancelarii Urzędu w godzinach jego pracy tj.: w poniedziałek, wtorek i czwartek w godz. 7.30-15.30, w środę w godz. 7.30-17.00,
    w piątek w godz. 7.30-14.00;
  2. za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza;
  3. elektronicznie przez:
  1. ePUAP – rekomendowany przez Urząd w zakładce załatw sprawę- sprawy ogólne, pisma do urzędu – pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór – załatw sprawę,

 

  1. e-Doręczenia w zakładce twoje skrzynki/skrzynka firmowa

Uwaga! Przy składaniu wniosku tym kanałem mogą wystąpić problemy techniczne w przekazywaniu dokumentów,

 

  1. platformę praca.gov.pl

Uwaga! Urząd stosuje własny formularz wniosku aplikacyjnego. Wniosek dostępny na platformie praca.gov.pl jest nieobowiązujący w ogłaszanym naborze.

 

Wniosek złożony elektronicznie musi być podpisany kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

 

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny)
Wniosek o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców (edytowalny).pdf 320 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (edytowalny).pdf 301 KB
Zasady ubiegania się o środki KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2025 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w 2025 r..pdf 494 KB
BAROMETR ZAWODÓW miasto Dąbrowa Górnicza 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_miasto_Dabrowa_Gornicza_2025.pdf 200 KB
BAROMETR ZAWODÓW województwo śląskie 2025 r.
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_slaskie_2025.pdf 332 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2025 rok.pdf 1280 KB

Nabór Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Logo Urzędu PracyLogo Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej ogłasza nabór
Wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego
ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)
 
Termin naboru wniosków od 15 lipca 2024 r. do 19 lipca 2024 r.
Wnioski złożone przed i po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
 
Dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12,
pokój 21 (I piętro)
telefon: 32 262 37 39, 32 262 29 39 wew. 206, 211; 786 863 312
e-mail: kada@praca.gov.pl
 
Limit środków KFS do rozdysponowania: 250,0 tys. zł
 
Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS:
  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRPiPS.
  2. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
  4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.
Priorytet ten adresowany jest do pracowników zatrudnionych w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju województwa śląskiego określonych w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 - załącznik nr 3, którymi są: energetyka, medycyna, technologie informacyjne i komunikacyjne, zielona gospodarka oraz przemysły wschodzące. Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie odpowiedniego przeważającego na dzień złożenia wniosku kodu PKD oraz zawarte we wniosku wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.
 
Wysokość dofinansowania z KFS:
100% w przypadku gdy Wnioskodawca jest mikroprzedsiębiorcą,
80% w przypadku pozostałych Wnioskodawców.
Na jednego uczestnika dofinansowanie w danym roku nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia.
 
 
Kryteria obligatoryjne oceny wniosków:
  1. zgodność dofinansowanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS;
  2. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku;
  3. zgodność kompetencji i/lub kwalifikacji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
  4. koszty kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS
    w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  5. posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości usług kształcenia ustawicznego;
  6. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  7. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym;
  8. rodzaj uzyskanych kompetencji i/lub kwalifikacji.
 
Kryteria fakultatywne oceny wniosków (kryteria te zostaną zastosowane w przypadku jeśli suma środków KFS ze wszystkich złożonych przez pracodawców wniosków przekroczy
limit dostępnych środków KFS) :
 
  1. złożenie wniosku kompletnego i prawidłowo wypełnionego tzn. takiego, który przeszedł ocenę formalną bez konieczności wezwania pracodawcy do jego poprawienia
    lub/i uzupełnienia;
  2. pracodawca nie korzystał w 2023 r. ze środków KFS.
 
Dodatkowe informacje:
 
Kształcenie ustawiczne objęte finansowaniem ze środków KFS co do zasady musi zakończyć się w 2024 r. W indywidualnych i uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wyrażenia zgody na zakończenie kształcenia ustawicznego do końca
lutego 2025 r.

Istnieje także możliwość wyrażenia zgody na rozpoczęcie studiów podyplomowych w terminie do końca lutego 2025 r. ze względu na cykliczne terminy ich uruchamiania przez szkoły wyższe. Decyzja o możliwości skorzystania z tego wyjątku podejmowana będzie w oparciu o uzasadnienie terminu rozpoczęcia wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego przedstawione przez pracodawcę wraz z wnioskiem.
 
Pracodawcy ubiegający się o środki KFS obligatoryjnie powinni zapoznać się z Zasadami ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej w 2024 roku i złożyć, w terminie naboru, kompletny i prawidłowo wypełniony Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców wraz z załącznikami oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
 
Dokumenty dostępne są na stronie internetowej pod adresem: w zakładce:
Dla przedsiębiorców i pracodawców – Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników
i kandydatów do pracy – Krajowy Fundusz Szkoleniowy – KFS 2024.
 
Składanie wniosków:
  • osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej, który czynny jest w poniedziałek, wtorek i czwartek od 7 30 do 15 30,
    w środę od 7 30 do 17 00, w piątek od 7 30 do 14 00 lub
  • za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej na adres: Powiatowy Urząd Pracy
    w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza
    (za datę złożenia wniosku za pośrednictwem poczty uznaje się datę stempla pocztowego, a za pośrednictwem firmy kurierskiej datę nadania przesyłki) lub  
  • elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP pod warunkiem, że wniosek zostanie opatrzony kwalifikowalnym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym lub mailem na adres kada@praca.gov.pl, w formie podpisanych podpisem kwalifikowalnym lub profilem zaufanym dokumentów, w przypadku przesłania wniosku mailem rekomenduje się, aby dokumenty wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem a hasło przesłać w oddzielnej korespondencji mailowej na adres kada@praca.gov.pl

Załączniki

Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r.
Zasady ubiegania się o środki KFS w PUP DG w 2024 r..pdf 469 KB
WNIOSEK KFS Rezerwa
WNIOSEK KFS Rezerwa.pdf 524 KB
Informacja o pomocy de minimis
Informacja o pomocy de minimis.pdf 138 KB
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(4)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok
Lista zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy w Dąbrowie Górniczej na 2024 rok.pdf 1185 KB
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie
(5)Formularz informacji składanych w rolnictwie lub rybołówstwie .pdf 66 KB
kfs

Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025


Targi Edukacyjne i Festiwal Zawodów 2025

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w Targach Edukacyjnych i Festiwalu Zawodów, które odbędą się 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 w Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
Głównym celem wydarzenia jest atrakcyjna i aktywna prezentacja oferty edukacyjnej dąbrowskich szkół ponadpodstawowych oraz zaprezentowanie przez pracodawców konkretnych zawodów i specjalności funkcjonujących na lokalnym oraz regionalnym rynku pracy. Zależy nam aby uczniowie
w trakcie wydarzenia zapoznali się z perspektywami zawodowymi i możliwościami jakie daje ukończenie wybranego kierunku kształcenia a także by poznali specyfikę, w tym wymagania i obciążenia związane z danym zawodem.
 

Dla wystawców.

Zachęcamy wystawców reprezentujących wszelkie zawody do bezpłatnego udziału w wydarzeniu rejestrując podmiot/zawód poprzez formularz zgłoszeniowy pod wskazanym linkiem: https://tiny.pl/cpvq2yj4
Zapewniamy przestrzeń i stoisko dla wystawcy na Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM".
W razie pytań należy kontaktować się z Panią Magdaleną Fujarską - email: mfujarska@pup-dg.pl, 32 262 37 39 wew. 233.
W przypadku chęci uczestnictwa w wydarzeniu prosimy o przygotowanie stanowiska, na którym w aktywny, angażujący i przystępny dla 14-15 latków sposób mogliby Państwo pokazać charakterystykę konkretnego zawodu.
Liczba miejsc dla wystawców ograniczona jest jedynie powierzchnią hali. Możliwość rejestracji do około 7 lutego 2025 roku.
 

Dla odwiedzających.

Wydarzenie ma na celu pomoc uczniom kończącym szkoły podstawowe w podjęciu tak ważnej decyzji, jaką jest wybór szkoły średniej, dając im możliwość zapoznania się z ofertą szkół z Naszego Miasta.
Uczniowie uczestnicząc w wydarzeniu będą mieli możliwość zapoznania się ze specyfiką różnych zawodów oraz szeroko pojętym rynkiem pracy poprzez kontakt z przedstawicielami wielu branż, również obecnymi na wydarzeniu.
Zapraszamy do udziału klasy 7 i 8 szkół podstawowych 13 lutego 2025 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 do Hali Widowiskowo - Sportowej „CENTRUM", Aleja Róż 3 w Dąbrowie Górniczej.
 

 

Plan Targów


 


Staże i bony stażowe (dla organizatorów staży) finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Trwa nabór Wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu ze środków Funduszu Pracy
 
Pracodawco jeżeli chcesz zostać Organizatorem stażu
 
złóż Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu i daj szansę na zdobycie doświadczenia zawodowego i uzyskanie nowych umiejętności swoim przyszłym pracownikom
 
Dokumenty:
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w wersji papierowej dostępny jest w siedzibie Urzędu w pokoju nr 30. Wersja elektroniczna do pobrania poniżej.
 
Sposób złożenia wniosku:
- elektronicznie przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP (złożenie wniosku w postaci elektronicznej musi zostać opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym). W przypadku składania wniosku przez platformę praca.gov.pl należy należy wybrać usługę Wnioski o usługi i świadczenia z Urzędu → Wnioski pozostałe → Pismo do urzędu, wówczas  Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu należy załączyć do tego pisma,
link do strony praca.gov.pl
Wniosek możesz przesłać również e-mailem w formie podpisanych podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym dokumentów. Rekomendujemy, aby dokumenty te wysłać w spakowanym pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło prześlij w oddzielnej korespondencji e-mailem na adres akrzyszton@pup-dg.pl lub kniemiec@pup-dg.pl.
Ze względów bezpieczeństwa danych osobowych preferujemy przesyłanie wniosków za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub ePUAP.
- osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Urzędu, który czynny jest w poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 7.30-15.30, środa w godz. 7.30-17.00, w piątek 7.30-14.00,
- za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- pod numerami tel. 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212 lub
- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej w pokojach nr 30 i 36.
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:
  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.
Serdecznie zapraszamy do składania Wniosków.

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Staże i bony stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy - PUP Dąbrowa Górnicza

Aktualnie trwa nabór uczestników i uczestniczek na staże ze środków Funduszu Pracy
 
Termin naboru: nabór ciągły (o terminie zakończenia naboru poinformujemy na stronie internetowej oraz profilu Facebook Urzędu Pracy na 7 dni przed jego zakończeniem).
 
Oferujemy:
- stypendium stażowe za każdy miesiąc odbywania stażu w wysokości 1 994,40 zł,
- zwrot kosztów przejazdu,
- refundację kosztów opieki nad dziećmi do 6 roku życia lub dziećmi niepełnosprawnymi do 7 roku życia lub osobą zależną.
 
Jak wziąć udział:
Zgłoś chęć udziału w stażu u swojego doradcy klienta.
 
Jeśli już masz swojego organizatora stażu poproś go o złożenie Wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu do Urzędu ze wskazaniem na Ciebie.
 
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dostępny do pobrania poniżej lub w wersji papierowej w pokoju nr 30
 
Okres stażu: 3 lub 6 miesięcy
 
Standardy dostępności:
Nabór prowadzony jest w sposób otwarty, z zachowaniem zasad równościowych, w tym zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz standardów dostępności. Wyrazem tego jest:

  • zastosowanie w dokumentach tekstu łatwego do czytania,
  • zapewnienie dokumentów z dużą czcionką, dostosowanych do czytników ekranowych,
  • pomoc w zrozumieniu, wypełnieniu i złożeniu dokumentów,
  • w przypadku informacji umieszczanych na stronie internetowej Urzędu możliwość eksportu dokumentów do pliku PDF.,
  • obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową na parterze budynku w pokoju nr 1,
  • zapewnienie w razie potrzeby tzw. pogotowia migowego,
  • użycie w razie potrzeby pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących,
  • zapewnienie dwóch miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • bliską lokalizację budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej od przystanków komunikacji publicznej.

Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje o stażach i bonach stażowych uzyskasz w pokojach nr 30 lub 36 i pod numerami telefonów:
- 32 262 37 39 lub 32 262 29 39 wew. 225, 226, 212,
- kom. 786-863-295
lub
- u swojego doradcy klienta.

 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny)
Wniosek o zorganizowanie stażu (edytowalny).pdf 233 KB
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny)
Wniosek o realizację stażu w systemie zmianowym (edytowalny).pdf 43 KB
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP
Wniosek osoby odbywającej staż o udzielenie dni wolnych - FP.pdf 38 KB
Formularz sprawozdania ze stażu FP
Formularz sprawozdania ze stażu FP.pdf 55 KB
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu FP
Formularz opinii dotyczącej przebiegu stażu.pdf 212 KB
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r.
Regulamin zwrotu kosztów przejazdu ze środków FP-PFRON-tekst ujednolicony-obowiązujący od 1.01.2023 r..pdf 582 KB
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP
Załacznik nr 1 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu komunikacją publiczną FP.doc 39 KB
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON
Załacznik nr 2 - Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym środkiem transportu FP-PFRON.doc 39 KB
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON
Załącznik nr 3 - Zestawienie kosztów jednorazowych FP-PFRON.doc 53 KB
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów opieki - zawarcie umowy FP 2024.pdf 216 KB
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy
Wniosek o refundację kosztów opieki FP 2024- załacznik nr 1 do umowy.pdf 163 KB
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki
Zaświadczenie potwierdzające pobyt dziecka i poniesione koszty z tyt. sprawowania opieki.pdf 25 KB
Lista obecności FP 2024
Lista obecności FP 2024.pdf 35 KB
Lista obecności FP 2025
Lista obecności FP 2025.pdf 41 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display